به گزارش هنرآنلاین، قدرت الله تاج بخش با اشاره به سیاست گذاری و برنامه ریزی‌های سال 92 گفت: درحوزه میراث فرهنگی مرمت این تعداد از بناهای تاریخی فرهنگی در دستور کار قرارگرفته که در صورت تأمین اعتبارات لازم این کارگاه‌ها فعال خواهند شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی فارس بیان کرد: در برنامه های پیشنهادی، مرمت و ساماندهی برخی مکان‌های شاخص مانند مجموعه های جهانی پارسه - پاسارگاد، آرامگاه سعدی، آرامگاه حافظ، مساجد، کاروانسراها، حمام‌ها، باغ‌ها، یخچال تاریخی استهبان، بافت‌های شهری و روستایی، نقوش برجسته تاریخی و خانه های تاریخی پیش بینی شده است.

وی افزود: در حوزه باستان شناسی، تهیه نقشه و اطلس باستان شناسی استان، کاوش‌های باستان شناختی، ثبت آثار تاریخی، طبیعی و معنوی و بازنگری و تعیین حریم برخی بناها و بافت تاریخی در سطح استان در صدر برنامه‌ها قرار دارد.

وی در ادامه به ادامه عملیات پروژه های مهر ماندگار در فارس اشاره کرد گفت: در صورت تزریق به موقع اعتبارات قادر خواهیم بود روند تکمیلی این پروژه‌ها که شامل باغ موزه مشاهیر فارس، پروژه مجموعه فرهنگی سعدی و موزه پاسارگاد می باشد را با سرعت هرچه بیشتر ادامه دهیم.

تاج بخش در پایان خاطرنشان کرد: برنامه های پیش بینی شده در حوزه های صنایع دستی، سرمایه گذاری و گردشگری استان نیز راهبردی و مطابق با چشم اندازهای توسعه پی ریزی شده که در صورت تامین اعتبار تحقق خواهد یافت.

انتهای پیام/38