به گزارش خبرنگار مد و لباس هنرآنلاین، چند وقتی است نرم‌افزارها و کتاب‌هایی حاوی الگوهای آماده وارد بازار شده که طراحان با سابقه و با تجربه زیاد دل خوشی از آن‌ها ندارند. به این شکل که هر کسی می‌تواند با نازل‌ترین قیمت تعداد زیادی الگوی آماده تهیه کند.

اینکه چقدر می‌شود به این الگوها اعتماد کرد و اصلا تا چه حد اصولی و حرفه‌ای هستند سوالی بود که صغری اسدی طراح لباس در پاسخ به آن به خبرنگار هنرآنلاین گفت: استفاده از این الگوها در بین کسانی که تازه‌کار هستند رواج بیشتری دارد. زیرا آن‌ها به دلیل بی‌تجربگی نمی‌دانند استفاده از این الگوها یک نوع سرقت از الگوهای آماده دیگران است.

وی ادامه داد: این افراد چون خودشان تجربه و تخصص لازم را ندارند به این الگوها روی می‌آورند و از همین رو متوجه نواقص موجود در آن نمی‌شوند. طراح استخوان دار و حرفه‌ای هیچ‌گاه از این الگوها استفاده نمی‌کند و برای هر الگوی خود از 10 دقیقه تا 4 ساعت زمان می‌گذارد.

اسدی با اشاره به بازار سیاهی که در این زمینه درست شده است گفت: این پدیده دست سودجویان بهانه‌ای داده برای سوء استفاده بیشتر. آن‌ها تعداد زیادی الگو را که اصلا معلوم نیست متعلق به چه کسی است بدون هیچ هزینه‌ای روی یک سی دی رایت می‌کنند و در تیراژ بالا روانه بازار می‌کنند. این کار سود بالایی برایشان دارد از طرفی هم هیچ گاه طرفدارانش را از دست نمی‌دهد.

این طراح لباس در پایان تصریح کرد: البته این الگوها یک ویژگی مثبت هم دارند و آن اینکه دانشجویان می‌توانند این الگوها را کنار دستشان داشته باشند و برای حرفه‌ای شدن نواقصش را در بیاورند.

انتهای پیام/31