به گزارش خبرگزاری هنر ایران، "سیمافکر"، نخستین پایگاه اینترنتیِ ویدئویی در حوزه اندیشه و علوم انسانی، فعالیت خود را به‌صورت آزمایشی آغاز کرد.

این پایگاه در قالب‌های مختلف تصویری و صوتی از جمله فیلم، انیمیشن و پادکست، به آموزش، اطلاع‌رسانی و تحلیل مسائل حوزه اندیشه می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی "سیمافکر"، هدف از راه‌اندازی این سایت، پرداختن به خلأهای موجودِ ناشی از غفلت‌های آکادمیک است که بخشی از این هدف با ارائه سخنرانی‏ها و درس‌گفتارهای استادان و اندیشمندان علوم انسانی تأمین می‌شود.

بخش دیگر نیز با تحلیل مسائل روز جامعه تأمین می‌شود که محتوای این بخش توسط "سیمافکر" تولید می‌شود. در این بخش، موضوعات تخصصی فرهنگی و اجتماعی در قالب فیلم‌های مستند بررسی شده و مسائل روز جامعه نیز از منظر اندیشه و در قالب گزارش‌های خبریِ "رخداد" تحلیل می‌شود.

"سیمافکر" دارای دو تقسیم‌بندی "موضوعی" و "قالبی" است؛ تقسیم‌بندی موضوعی شامل عنوان‌های "فلسفه و حکمت"، "ادبیات"، "اقتصاد"، "فرهنگ و تمدن"، "علم و تکنولوژی" و "مطالعات هنر و رسانه" است. تقسیم‌بندی قالبی نیز عنوان‌های "آموزشی"، «سینمایی»، «خبری» و «صوتی» را در بر می‌گیرد که ذیل هرکدام از آن‌ها فرم‌های رسانه‌ای مختلفی از جمله فیلم، ویدیوگرافی، پادکست و انیمیشن دیده می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.simafekr.tv نسخه آزمایشی سایت را ملاحظه کرده و با عضویت در آن، ضمن مشارکت در مباحث نظری، محتوای مدّ نظر خود را به اشتراک بگذارند.

نسخه ارتقایافته «سیمافکر» نیز به زودی راه اندازی شده و اخبار آن در رسانه‌ها منتشر خواهد شد.