به گزارش خبرنگار سرویس مد و لباس خبرگزاری هنر ایران، در تمام اروپا و امریکا رانندگان موظف هستند لباس فرم به تن کنند در صورتیکه رانندگان تاکسی در کشورمان مجاز هستند که هر لباسی که دوست دارند بپوشند.

رانندگان تاکسی در کشور ما اغلب به نوع پوشش خود توجه نمی کنند و اکثرا به دلیل شغل سخت و زمان زیادی که پشت فرمان هستند به کلی این مقوله را فراموش می کنند. اما ناگفته نماند رانندگانی که به پوشش خود اهمیت می دهند و لباس هایی را به تن می کنند که هارمونیک است به لحاظ روانی بهتر می توانند با این شغل ارتباط برقرار کنند و خوشروتر از بقیه رانندگانی هستند که با بی حوصلگی هر چه به دستشان می رسد می پوشند و راهی عرصه کار می شوند.

دکتر استیفن مک رایتی "روانشناس بریتانیایی" که یکی از مشهورترین روانشناسان دنیا است در این باره می گوید: هیچ فرقی نمی کند که شما چه شغلی داشته باشید. وقتی به خودتان احترام می گذارید و لباس تمیز به تن می کنید و هارمونی لباس هایتان رعایت می شود قطعا احساس بهتری نسبت به کاری که انجام می دهید دارید و سلامت روانی شما تامین می شود. قطعا یک چنین کسانی با ارباب رجوع هم رفتار شایسته تری خواهند داشت.

او ادامه می دهد: یادمان باشد که وقتی یک لباس تمیز به تن می کنیم و عطر دلنشینی را به خود می زنیم این بستر را فراهم می کنیم که آدم های بیشتری جذب صحبت با ما بشوند و کلیت ارتباط برقرار کردن با دیگران برای سلامت روان انسان ها بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

با سخنان مک رایتی به این نتیجه می رسیم که اگر رانندگان در کشور ما ملزم نیستند که لباس فرم به تن کنند برای سلامت روان خود و القای حس بهتر به مشتریان خود باید به پوشش اهمیت دهند و حتما هارمونی لباس هایشان را رعایت کنند و به واسطه عطری که به خود می زنند مشتریان را مجاب به معاشرت کنند.

سپیده عبدی

انتهای پیام/62