شهره فضل وزیری درباره نقوش و حروف لاتین چاپ شده بر روی برخی البسه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این موضوع برای هر طراحی که اصالت ایرانی داشته باشد کابوس بدی است که به جای نقوش و حروف فارسی، حروف لاتین و انگلیسی را بر لباس جوانان شهر و کشورش ببیند. اما متاسفانه می‌بینیم که در این سال‌ها چقدر گستره این اتفاق در اطرافمان به پهنا کشیده شده.

وی ادامه داد: اما از جایی که این پدیده تهدیدی برای هنرطراحی لباس کشورمان به حساب می‌آید، اعضای جهاد دانشگاه هنر درصدد برآمده‌اند تا راه‌کاری برای جمع ‌آوری این تیشرت‌ها از بازار کنند. آن‌ها نام تیشرت را به تن پوش تغییر داده‌اند و با انتشار نشریه‌ای با همین عنوان طرح‌ها و مدل‌های جدیدی از تیشرت را به جوانان معرفی کرده‌اند. تیشرت یا همان تن‌پوش‌هایی که روی آن‌ها نقوش ایرانی و حروف فارسی به زیبا ترین شکل ممکن حک شده است.

وزیری با اشاره به اینکه این جنبش به حمایت نیاز دارد گفت: عوض کردن نام تیشرت و انتشار یک نشریه به تنهایی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد. باید مسئولان هم از این حرکت حمایت کنند و با برنامه‌ریزی‌های زیربنایی چنین طرحی را تثبیت کنند. اما این را هم باید مد نظر داشت که تحقق این خواسته به زمان نیاز دارد.

این مدرس دانشگاه افرود:البته حمایت‌های مستقیم معاونت هنری وزارت ارشاد دراین زمینه غیرقابل انکار است. معاونت با برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌هایی با مضامین ایرانی اسلامی از طراحان حمایت می‌کند و این قابل تقدیر است.

وی در پایان تصریح کرد: در هر صورت فعلا مد در کشور ما یک جوشش داخلی نیست و بیشتر می‌توان از آن به عنوان یک پدیده وارداتی یاد کرد. بنابراین باید منتظر تبعات آن هم بود.

انتهای پیام/31