به گزارش خبرگزاری هنری ایران، محمد داودی تهیه کننده تلویزیون گفت: این مجموعه به طور خاص به غواصان استان زنجان در دوران 8 سال دفاع مقدس می پردازد و فعلأ نام موقت آن "گروه 44" است . این مجموعه تلویزیونی با مضمون دفاع مقدس در مرکز سیمافیلم تولید می‌شود.

وی افزود: داستان سریال از سال 63 آغاز می‌شود و تا به امروز ادامه دارد و شخصیت‌های محوری آن نوجوان‌های زنجانی هستند که با گذراندن دوره‌های غواصی وارد عملیات‌های جنگی می‌شوند.

این تهیه کننده اذعان داشت: متاسفانه تا کنون به بحث غواصی و کار بسیار دشوار و استراتژیک غواصان در دوران 8 سال دفاع مقدس در آثار نمایشی کمتر پرداخته شده و رشادت‌های این عزیزان مغفول مانده است و یکی از دلایلی که ما تصمیم گرفتیم در یک سریال تلویزیونی به طور ویژه به این افراد بپردازیم همین نکته بود.

داودی اظهار داشت: نکته دیگر در بازسازی این مقطع تاریخی از جنگ 8 ساله چگونگی آموزش و حضور نوجوانان غواص زنجانی در جبهه بود زیرا استان زنجان یکی از استان‌های مرکزی ایران است که به دریا راهی ندارد و حضور حرفه‌ای نوجوانان آموزش دیده این استان در بحث غواصی جالب توجه بود کما اینکه چگونگی گرایش محصلین دبیرستانی به حضور در جبهه نیز از آن موضوعاتی است که چندان در فیلم‌ها و سریال‌ها به آن توجه نشده است.

وی اذعان داشت: بخش عمده‌ای از لوکیشن‌های کار، علاوه بر خط مقدم جبهه، در شهر زنجان تعریف شده و ما از این طریق به فرهنگ مردمان این شهر نیز خواهیم پرداخت.

تهیه کننده "گروه 44" تصریح کرد: در حال حاضر کار تحقیقاتی پروژه تقریبأ رو به پایان است و گروهی از نویسندگان به سرپرستی احمد دهقان نویسنده برجسته حوزه دفاع مقدس مشغول نگارش فیلمنامه هستند و ما امیدواریم در صورت مهیا شدن شرایط ظرف 6 ماه آینده وارد مرحله تولید شویم.

"گروه 44" با درجه بندی الف در 13 قسمت 40 دقیقه‌ای در گروه معارف، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سیمافیلم تولید می‌شود.

پایان پیام/