به گزارش خبرگزاری هنر ایران ؛علی رحیمی مدیر تامین برنامه شبکه چهار گفت: برنامه های تابستانی واحد تامین برنامه شبکه چهار از اول تیرماه با پخش جشنواره فیلم های سینمایی آغاز می شود و تا پایان تابستان علاوه بر پخش مجموعه ای جدید از برنامه های سینمایی، سری ششم چهارسوی علم و سریال خارجی اختاپوس پخش خواهد شد.

وی درباره جشنواره فیلم های سینمایی گفت: 93 فیلم سینمایی در قالب جشنواره تابستانه فیلم های سینمایی به علاقه مندان سینما تقدیم می شود.

به گفته او مخاطبان این شبکه هر روز ساعت 11 می‌توانند به تماشای پرمخاطب ترین و جذاب‌ترین آثار سینمایی ایران و جهان در ژانرهای مختلف بنشینند.

رحیمی درباره تفاوت برنامه های جشنواره تابستانی امسال در مقایسه با سالهای گذشته گفت: در سالهای قبل فیلم های سینمایی بر اساس کارگردان اثار تقسیم بندی و پخش می شد اما امسال بر اساس ژانر های مختلف سینمایی ،جذاب‌ترین آثار سینمایی ایران و جهان پخش می شود.

وی افزود: از این میان روزهای شنبه و دوشنبه به پخش فیلمهای ایرانی اختصاص دارد و روزهای یکشنبه فیلمهایی در ژانر حادثه ای،سه شنبه و پنجشنبه کلاسیک،چهارشنبه ماورایی و جمعه در ژانر طنز پخش می شود.

مدیر تامین برنامه شبکه چهار با اشاره به جذابیت اثار و درخواست مکرر مخاطبان گفت: جشنواره فرصت دوباره دیدن اثار را به مخاطب میدهد تا بسیاری از فیلم هایی که در طول سال یکبار به نمایش در آمده و مخاطبان فرصت دیدن انها را نداشته و یا علاقه مند به پخش مجدد آنها بوده اند به تماشای انها بنشینند.

رحیمی درباره پخش سریال در ایام تابستان گفت: در طول هفته سه باکس به پخش سریال اختصاص داده شده که تا پایان تابستان 36 قسمت سریال شامل سریال های داستانی همچون دوریت کوچولو و سریال های پزشکی پخش می شود.

مدیر تامین برنامه شبکه چهار افزود: بعد از اتمام پخش سریال دوریت کوچولو سریال خارجی اختاپوس که یک سریال مافیایی است پخش می شود. این یک سریال جذاب خارجی است که مخاطبانی که به دنبال داستان مافیا در ایتالیا هستند می توانند به تماشای این سریال بنشینند.

رحیمی در ادامه از دویله سری جدید سریال «دوران کهن» خبر داد و افزود: سری جدید این سریال در حال آماده سازی است که تلاش می کنیم این سریال برای پخش در پاییز آماده شود.

به گفته او سری جدید سریال «دوران کهن» ادامه قسمت های گذشته است اما دارای ویژگی های خاصی از لحاظ داستان،شخصیت ها و جلوه های ویژه است که مطمئنا در زمان پخش مخاطبان بسیاری را همراه خود خواهد کرد.

رحیمی همچنین از برپایی یک کلاس آموزشی سینمایی در ایام تابستان خبر داد و گفت: برنامه « درسهایی از سینما» به تهیه کنندگی و اجرای مسعود فراستی یک مجموعه 100 قسمتی است که موضوعات مختلف و مرتبط با هنر سینما همچون بازیگری،کارگردانی،تدوین و ... را در یک کلاس آموزشی با حضور اساتید این هنر تدریس می کند.

وی افزود: به طور مثال در قسمت بازیگری میکاییل شهرستانی، سیامک صفری،جهانگیر الماسی و افشین هاشمی به آموزش این هنر می پردازند. در قسمت کارگردانی فرزاد موتمن طی 12 جلسه کارگردانی در سینما را آموزش می دهد و در قسمت تاریخ سینمای جهان کامیار محسنی منتقد سینما با نگاهی تحلیل روند سینما از گذشته تا امروز را تحلیل می کند.

رحیمی درباره مستندهای تابستانی که در ایام تابستان پخش خواهد شد گفت:سری ششم مستند پرطرفدار «چهارسوی علم» با موضوعات متنوع هوافضا، نجوم،مهندسی و سایر علوم دوبله و آماده شده که در تابستان تقدیم علاقه مندان این مجموعه خواهیم کرد و مستند های دیگری نیز آماده شده که به فراخور جدول پخش شبکه به صورت تدریجی پخش می شود.

رحیمی درباره برنامه فرمول 4 که پخش آن از ایام نوروز آغاز شد و به صورت هفتگی به روی آنتن میرود گفت: ما همچنان بررسی و تحلیل فیلم های مستند را در قالب این برنامه ادامه خواهیم داد و پخش آن به صورت هفتگی جمعه ها ساعت 23:00 ادامه می یابد.

او افزود: به دلیل اینکه در هر قسمت از این برنامه بعد از پخش فیلم، کارشناس برنامه درباره مستند به نمایش درآمده توضیحاتی را ارائه و از میان صحبت های وی سوالی مطرح می شد که مخاطبان با پاسخ به سوالات علمی مطرح شده می توانند از طریق ارسال پیامک در آن شرکت کنند .پیش بینی می شود با توجه به ایام تابستان سطح مخاطبان این برنامه افزایش یابد که مانیز تلاش می کنیم مستند های جذاب علمی را در این برنامه به نمایش در آوریم.

رحیمی در پایان از پخش برنامه «در جستجوی معنا» در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد وگفت: این برنامه در قالب میان برنامه های کوتاه در طول روز پخش می شود که در این مستند ارتباط بین پدیده های علمی و طبیعت در آیات و نشانه های قدرت خداوند به تصویر کشیده می شود.

پایان پیام/