به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری هنر ایران، ایام انتخابات و روزهای منتهی به آن بی‌شک پر شور‌ترین دوره زمانی ایران است و شاید چنین هیجان و نشاطی را بتوان فقط در روزهای پیش از عید نوروز نظاره گر بود.

شکی نیست که از این روز‌ها می‌توان برای بسیاری از موارد بهره برد. هنرهای مختلف و مخصوصا موسیقی نیز در این میان یکی از مهم‌ترین عناصری است می‌توان از آن در افزایش شور و نشاط انتخاباتی استفاده کرد.

آنچه که در روزهای پیش از عید نوروز و ترافیک پر حجم کنسرت‌ها می‌بینیم نشان از استقبال مخاطبان از موسیقی دارد. استقبالی که سبب می‌شود برخی از سالن‌های اجرای کنسرت در طی برپایی کنسرت‌ها اندک جای خالی نداشته باشند. اما چرا این اتفاق در ایام انتحابات نمی‌افتد و چرا ما شاهد برپایی کنسرت‌ها در این روز‌ها هستیم.

در روزهایی که همه ما را به نوعی در گیر خود کرده است، برگزاری کنسرت‌هایی که می‌تواند حتی جنبه سیاسی نیز داشته باشد و طرفداران نامزدهای مختلف انتخابات را با خود همراه کند اتفاق خوبی می‌تواند باشد. اتفاقی که در بسییاری از کشورهای جهان می‌افتد و برخی از اهالی موسیقی حتی تور کنسرت‌های خود را در حمایت از نامزدی در شهرهای مختلف آن کشور برپا می‌کنند.

نکته مهم آنجا بود که حتی در ایام انتخابات وزارت ارشاد نیز از دادن مجوز به اهالی موسیقی که قصد فعالیت‌های موسیقایی دارند خبر داده بود.

دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده بود که «مجوز فعالیت هنرمندان موسیقی که قصد فعالیت در ستادهای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری را دارند، با سرعت صادر می‌شود.»

بی‌شک فرصت انتخابات مهمی همچون ریاست جمهوری یکی از بهترین فرصت‌ها برای برپایی رویدادهای هنری بود که چندان از آن بهره برده نشد.

در این روز‌ها موسیقی آنچنان مهم شده بود که گاهی حتی در مناظره‌ها نیز جزو بحث‌های اصلی کاندیدا‌ها بود و یا در روز‌ها اخیر هم حمایت اهالی موسیقی از کاندیداهای مختلف از بحث‌های داغ انتخاباتی بود.

اما چرا این حضور اهالی موسیقی به برپایی کنسرت‌ها ختم نشد.

مطمئنا برگزاری کنسرت‌هایی پیش از انتخابات می‌تواند در ایجاد هیجان و شور و نشاط بیشتر در میان طرفداران نامزد‌ها موثر باشد.

ناگفته نماند که در این روز‌ها تعدای از اهالی موسیقی بی‌کار نبودند و کنسرت‌های مختلفی را در شهر‌های مختلف اروپا و آمریکا و حتی آفریقا برگزار کردند.

امید آن است که در دوره‌ای بعدی از این پتانسیل عظیم در ایجاد هرچه بیشتر شور انتخاباتی استفاده شود.

انتهای پیام