به گزارش هنرآنلاین، محمد ذکریا، فارغ‌التحصیل مهندسی هوافضا است اما سفری به مراکش و تحت تاثیر فرهنگ، زبان و تحقیق در مذهب مسیر کار و زندگی‌اش را تغییر داد و سرانجام به اسلام گروید. او یکی از سردمداران مدرن این هنر شناخته می‌شود.

محمد ذکریا درباره اولین تمبر خود گفته: "اولین تمبر چند روز پیش از 11 سپتامبر 2001 میلادی چاپ شد، مشکلات زیادی از طرف دست راستی‌ها برایمان بوجود آمد ولی با گذشت زمان همه چیز درست شد."

خطاطی‌های این هنرمند به مناسبت عید فطر و عید قربان به صورت تمبر یادگاری درآمد و نمایشگاه‌های متفاوتی برگزار کرده است. ذکریا با استفاده از نسخه‌های قدیمی ابزار خطاطی از جمله کاغذهای مرمری و جوهر می‌سازد.

ذکریا درباره جوهرهای مورد استفاده به یورونیوز گفته: "جوهر یکی از مهمترین چیزها است، در واقع مایع و خون خطاطی است و باید درست باشد و من یک جوهر ساختم، در واقع جوهرهای موجود در بازار را اصلاح کردم. این کار بسیار مهم و مشکل بزرگی بود. حالا یک جوهر بسیار کارآمد دارم که روان و طبیعی است. به نظرم یک انقلاب کامل بود."

این هنرمند معتقد است؛ خوشنویسی شاید محدودیت‌های سایر هنرهای تجسمی یا تصویری برای انعکاس واقعیت را نداشته باشد، موانع سیاسی و فرهنگی آمیخته با هنر تصویری را نیز ندارد، اما با داشتن موانع ویژه خود، هنر زنده و پویای کلمه و معنا است.

انتهای پیام/32/