به گزارش هنرآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسین مرشدی در این جلسه که با هدف جمع بندی اقدام‌های صورت گرفته در حوزه فرهنگ جهت ارائه گزارش به استاندار انجام پذیرفت، گفت: رؤسای انجمن‌ها و صنوف وابسته در اواخر سال گذشته در دیدار با استاندار هرمزگان مسائل و مشکلات هر بخش را مطرح و دستور اکید پی گیری و حل موارد صادر گردید و این نشست برای اطلاع اعضا از پی گیری‌های انجام گرفته می‌باشد.

وی افزود: رویکرد اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص نحوه ارتباط با هنرمندان، اصحاب فرهنگ و هنر و سازمان‌ها و نهاد های مختلف بر اصل تعامل فعال، پویا و استفاده از ظرفیت‌ها و استعداد های متقابل است و اعتقاد داریم این رویکرد نباید در حد برگزاری جلسات مشترک متوقف شود بلکه می‌باید روندی عملی، اجرایی و نتیجه بخش داشته باشد.

حجت السلام والمسلمین حسین مرشدی بر زمان بر بودن برنامه ریزی در حوزه فرهنگ و هنر به دلیل حساسیت‌ها و ظرفیت‌ها تأکید کرد و گفت: فعالیت در حوزه فرهنگ و هنر نباید محدود به دایره ای بسته باشد و همه انجمن‌ها و صنوف وابسته می‌باید توانمندی ها و استعداد های حوزه خود را به همه نهادها، سازمان‌ها، تشکل‌های مردمی و عموم جامعه معرفی کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، جلسه برگزار شده با استاندار هرمزگان را به لحاظ حضور حداکثری هنرمندان و اثر بخش بودن آن طی چند سال اخیر منحصر به فرد دانست و خاطر نشان کرد: این گونه جلسات باید روندی مستمر و مجدانه داشته باشد و شایسته است به صورت جداگانه با نهادها و سازمان‌های مختلف نیز برگزار شود.

وی از شورای سفیران فرهنگی به عنوان ظرفیت بسیار مناسبی برای معرفی انجمن‌های مختلف یاد کرد و افزود: در این شورا نمایندگان ادارات و نهاد های مختلف حضور دارند که از طریق آن پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های حوزه فرهنگ معرفی می‌شود و جلسه آتی آن به موضوع مطبوعات و معرفی رسانه‌ها و نحوه تعامل با آن‌ها اختصاص دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حسین مرشدی از برگزاری جلسه دوّم هنرمندان، انجمن‌ها و فعالان فرهنگی طی چند هفته آینده با استاندار هرمزگان خبر داد و گفت: پس از جمع بندی موارد مطرح شده در جلسه اوّل، جلسه دوّم با استاندار برگزار خواهد شد و امیدواریم با استمرار این روند و حمایت‌های خاص استاندار شاهد تحولات عظیم در حوزه فرهنگ و هنر باشیم.

وی از پی گیری‌ها و حمایت‌های استاندار هرمزگان تقدیر و تشکر کرد و افزود: برای رفع مشکلات انجمن‌ها و صنوف وابسته تمام امکانات و منابع ارشاد اسلامی در خدمت هنرمندان و اهالی فرهنگ می‌باشد و تاکنون نیز تلاش‌های انجمن‌ها در این خصوص قابل تقدیر و مباهات است.

در ادامه مسئولان انجمن‌های مختلف فرهنگی - هنری به ارائه گزارش و نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و برگزاری چنین نشست‌هایی را در حل و فصل مشکلات حوزه فرهنگ و هنر مفید و مؤثر دانستند.

انتهای پیام/38