به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، جواد شمقدری از زمانی که حکمش از سوی وزیر ارشاد به عنوان معاون سینمایی وزیر ارشاد امضا شد ، در اولین اقدامش فیلم "به رنگ ارغوان" ابراهیم حاتمی کیا را رفع توقیف کرد و توانست خود را دربین سینمایی ها محبوب کند و امید را دل فیلمسازانی که مدت ها بود امیدی برای فیلم ساختن نداشتند را زنده کند.

شمقدری از میانه راه تحت فشار قرار گرفت و تعداد فیلم های توقیف شده از سوی و سازمان سینمایی او زیاد شد و انتقادهای زیادی به رییس سازمان سینمایی وارد شد.

او همچنین در اولین روزهای دوره مدیریت خود ، به رفع توقیف 11 فیلم از 13 فیلم توقیفی سال های گذشته از جمله فیلم هایی مثل " به رنگ ارغوان " ابراهیم حاتمی کیا ، " آتشکار " محسن امیریوسفی ، " تسویه حساب " تهمینه میلانی و ... دست زد که برخی روزنامه ها به او عنوان معاون فیلم‌های توقیفی دادند.

یکی از اظهار نظرهای شاخص او این بود که نباید یک فیلم به خاطر خطای یک بازیگر توقیف شود و براین اساس شاخص اصلی خود در کار را بر جلب حمایت و اعتماد سینماگران گذاشت.

جواد شمقدری در این دوره همچنین از بلامانع بودن بازگشت گلشیفته فراهانی خبر داد که مدتی قبل گلشیفته فراهانی نیز در گفت وگویی با یکی از شبکه های فارسی زبان ، از اظهارات اخیر او تشکر ویژه ای کرد.

لزوم تغییر ساختار کلی جریان سینما و زدودن تاثیرات اقدامات گذشته از جمله مواردی است که شمقدری در ابتدای معاونت خود در دستور کار قرار داد و به آن معتقد بود. به هر حال و با همه اتفاقاتی که در دوران معاونت او در سینمای ایران رخ داده ، شاید برای بررسی عملکرد او و فیلم هایی که در دوران او ساخته خواهند شد ، هنوز باید منتظر بود.

فیلم های توقیف شده از سوی رییس سازمان سینمایی از عملکردهای منفی این سازمان در دوره صدرات جواد شمقدری بود اما در دوره رییس سازمان سینمایی ، شورای عالی سینما با حضور رییس دولت برگزار شد ، معاونت سینمایی ارتقا یافت و به سازمان سینمایی تبدیل شد و سینما توانست نقش ویژه ای در دولت داشته باشد.

فیلم هایی که در زمان جواد شمقدری توقیف شد به شرح زیر است: بی‌خوابی به کارگردانی محمدجعفر باقری‌نیا، زمزمه با باد به کارگردانی شهرام علیدی، فصل باران‌های موسمی مجید برزگر، محفل ایکس حبیب کاوش ، ترانه کوچک من مسعود کرامتی ، زمهریر علی روئین‌تن ، یک گزارش واقعی داریوش فرهنگ، سفر مرگ حسن آقا کریمی ، گنج روان امین اصلانی ، مرا ببخش مادر مهدی نادری نجف‌آبادی ، خیابان های آرام کمال تبریزی، پریناز بهرام بهرامیان...