به گزارش خبرگزاری هنر ایران، نمایش "آغاز"در فرهنگسرای ارسباران، نمایش "رابینسون کروزوئه" در تئاتر شهر، اجرای فوق‌العاده نمایش "یرما" در تماشاخانه ایرانشهر، برگزاری نخستین مجمع عمومی سال 1392، اظهارنظر رضا میرکریمی درباره‌ی انتخابات، ارزیابی فیلم‌های مستند انتخاباتی، دوپینگ برای فروش "گذشته"، آخرین خبرها از مستند حجازی، صدور پروانه ساخت "شرتی شپرتی"قبل از انتخابات و بیمه آثار هنری و اعضای بدن هنرمندان از جمله مهمترین عناوین خبری منتشر شده در سرویس‎های فرهنگی و هنری خبرگزاری‌‌‌های داخلی در 22 خرداد ‌ماه است، که به مرور گزیده‎ای از این اخبار می‌پردازیم.

نمایش "آغاز"در فرهنگسرای ارسباران روی صحنه می‌رود این نمایش که از تاریخ ۲۴ خرداد ماه لغایت ۸ تیرماه درفرهنگسرای ارسباران به اجرای عموم در خواهد آمد، برگرفته از ۱۰ داستان کوتاه می‌نیمال است.

بازار تئا‌تر کودک و نوجوان، عرصه‌ای مناسب برای معرفی عروسک‌های بومی عروسک‌های بومی زیادی در کشور وجود دارد که انتظار می‌رود در گام نخست برگزاری بازار تئا‌تر کودک و نوجوان، مرکزملی اسیتژ و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نسبت به احیای دوباره آن‌ها و بازسازی شدنشان اقدام کند.

"هفت طبقه"فکاهی دیوانگان

نمایشنامه ۷ طبقه موریس پنیچ از یک سو رد پای بکت و تئا‌تر معناباخته او را در خود دارد و از سوی دیگر پیوند محکمی با موقعیت‌ها و تصاویر تعقیب و گریزی دارد که در‌‌نهایت چیزی جز فکاهی نامه دیوانگان را نشان نمی‌دهد.

برکه فروتن: شاد بودن نمایش دلیل عدم صدور مجوز دبیرخانه به ما اعتراض کردند که چرا مسئله را از طریق ارسال نامه به آقای آشنا پی‌گیر شده‌ایم،‌ از اینجا به بعد بود که لج کردند و ما دیگر هیچ‌یک از اعضای دبیرخانه را برای پیگیری ندیدم.

9 تیر؛ برگزاری نخستین مجمع عمومی سال 1392خانه هنرمندان ایران انتخاب بازرسان، تعیین نمایندگان انجمن شاعران ایران و جامعه مهندسان معمار ایران برای عضویت در شورای عالی، به عنوان دستور جلسه نخستین مجمع عمومی شورای عالی خانه هنرمندان ایران مشخص و تعیین شده است.

نمایشگاه گروهی "زیست خانه"در گالری شیرین مراسم افتتاحیه نمایشگاه "زیست خانه"روز جمعه ۲۴ خرداد ماه ساعت ۱۶تا۲۰ در گالری شیرین با حضور جمعی از هنرمندان برگزار می‌شود.

اظهارنظر رضا میرکریمی درباره‌ی انتخابات رضا میرکریمی گفت: به کاندیدایی رای می‌دهم که نشانه‌های کافی از صداقت‌، تجربه‌، عقل و اعتدال داشته باشد.

مجموعه‌ی "تئاترشهر "تحت تاثیر انتخابات مجموعه‌ی تئاتر شهر این روزها طبق روال معمولش میزبان نمایش‌های مختلفی است اما اگر بعدازظهرها سری به تئاترشهر بزنید، بخوبی متوجه می‌شوید، فضای باز و اطراف آن در واپسین روزهای برگزاری انتخابات تحت‌تاثیر حضور هواداران نامزدهای مختلف انتخابات ریاست‌جمهوری است. عزت‌الله انتظامی: به فرد اصلح رای می‌دهم عزت‌الله انتظامی گفت: با هر شرایطی شده در انتخابات شرکت می‌کنم و به قول قدیمی‌ها به فرد اصلح رأی می‌دهم. افتخار مجتبی راعی به ملتی که اختلافش را با رای دادن حل می‌کند مجتبی راعی با دعوت از عموم مردم برای شرکت در انتخابات گفت: آدم به ملتی که می‌خواهد اختلافش را به جای چماق و بمب با رای حل کند‌، افتخار می‌کند. ارزیابی فیلم‌های مستند انتخاباتی به روایت یک مستندساز سازنده فیلم انتخاباتی حسن روحانی گفت: فیلم ساز نمی‌تواند تنها بر اساس سلیقه شخصی خود فیلم را بسازد بلکه تحولات لحظه به لحظه سیاسی می‌تواند در ساخت فیلم اثرگذار باشد. پوستر یک نمایش زیر عکس نامزدهای انتخابات بنفشه اعرابی با اشاره به اجرای نمایش خود (پیکنولپسی) همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: پوسترهای نمایش‌مان در زیر عکس کاندیداها است. تئاترمان را در شرایط سیاست‌زده‌ای اجرا می‌کنیم داوود دانشور که این روزها نمایش "چکامه رستاخیز"را اجرا می‌کند، گفت: نمایش‌مان را در شرایطی اجرا می‌کنیم که فضا بیشتر سیاست‌زده است تا فرهنگی اما چاره‌ای نیست. براری در انتظار اکران "دوازده صندلی"/ " عده‌ای رانت عجیبی دارند" کارگردان فیلم سینمایی "دوازده صندلی"گفت: اگر امکانش فراهم می‌شد، همین الان فیلم را اکران می کردم. پوران درخشنده پژوهش میدانی فیلم جدیدش را تمام کرد پوران درخشنده پژوهش میدانی فیلم جدیدش "خانم، مال معرفی کن"را به پایان رساند. پنج فیلم پروانه ساخت گرفتند / "تمشک"موافقت اصولی گرفت جلسه شورای صدور پروانه فیلمسازی 35 میلیمتری در تاریخ 21 خرداد ماه برای پنج پروژه سینمایی پروانه ساخت صادر کرد. حضور سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلم‌های انیمیشن "آنسی" سه فیلم به نمایندگی از کشورمان در بخش‌های مختلف رقابتی جشنواره فیلم "آنسی"فرانسه به روی پرده خواهد رفت. پیشنهاد علی پاکدست برای بهبود روند برگزاری جشنواره‌ی تئاتر عروسکی دانشجویی علی پاکدست معتقد است: برای بهبود روند برگزاری جشنواره تئاتر عروسکی دانشجویی اگر اختلافی بین دانشگاه‌ها وجود دارد می‌توان برای پیشرفت کار دانشجویان از آن چشم پوشی کرد. فرجی: "گذشته"فرهادی هفته‌ی آینده اکران می‌شود محمدرضا فرجی اعلام کرد: قطعا فیلم "گذشته"اصغر فرهادی در هفته‌ی جاری اکران نخواهد شد. اجرای فوق العاده نمایش "یرما" نمایش "یرما"شنبه 25 خرداد در تماشاخانه‌ی "ایرانشهر"روی صحنه می‌رود. اعلام نتایج بازخوانی اولین دوره‌ی پنج‌شنبه‌خوانی نتایج بازخوانی متون اولین دوره پنج‌شنبه خوانی نمایشنامه اعلام شد.

آرزوهای‌ هنرمندی که از در طویله سنتور می‌سازد آرزوی زارعی صادر کردن سنتور ایران به جهان است. او دوست دارد در نمایشگاه‌های بین‌المللی خارجی شرکت کند تا سنتور ساخت ایران را بهتر به دیگران معرفی کند، اما توانایی مالی شرکت در چنین نمایشگاه‌هایی را ندارد.

گرفتن عکس یادگاری دسته جمعی از کاندیداها پیشنهاد من بود عکس دسته جمعی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری که در صفحه اول روزنامه‌های کیوسک‌های مطبوعاتی یا صفحهٔ عکس خبرگزاری‌ها می‌بینید، حاصل تلاش تنها عکاس جوان مناظره‌ها در سازمان صدا و سیما است. نشست دوباره ناشران با دفتر موسیقی به خاطر یک "هولوگرام" پنجمین نشست رسمی کانون ناشران خانه موسیقی با حضور غلامعلی علمشاهی، بابک چمن‌آرا، رامین صدیقی و صدرالدین حسین‌خانی برگزار شد. نقاشی‌های 85 ساله‌ی "پو"دیجیتالی شد اولین طراحی‌ها از شخصیت محبوب "وینی پو"به دنیای دیجیتال راه یافت.

"صداوسیما اثبات کند که راست می‌گوید" اسماعیل عفیفه درباره‌ی لزوم جلب اعتماد مخاطب توسط رسانه و همگام کردن مخاطبان با صداوسیما تا آخرین روزهای معرفی رییس جمهور آینده، توضیح داد: صداوسیما برای تحقق این امر باید اثبات کند که راست می‌گوید و بینش بی‌اعتمادی که مردم نسبت رسانه دارند را از بین ببرد.

کم‌اطلاعی پخش‌کننده و شورای صنفی از قانون یا دوپینگ برای فروش "گذشته" پخش‌کننده ایرانی فیلم"گذشته"پیش از آن‌که به فکر نمایش همزمان فیلم با اکران در فرانسه باشد بهتر بود قوانین و مقررات حقوق مالکیت فیلم را رعایت کرده و در نهایت تلاش می‌کرد تا کارها برروی روال قانونی آن انجام ‌شود.

رفیعی "سالتو"را در باره پیوند کشتی با خانواده می‌سازد/ فیلمی با 5 قهرمان اصلی جهانگیر کوثری در دومین همکاری خود با کارگردانان مطرح تئاتر پس از "مرغ باران"، "سالتو"را به کارگردانی دکتر علی رفیعی در ارتباط با پیوند ورزش کشتی و خانواده می‌سازد.

"ترمیناتور ۵"با بازی آرنولد جلوی دوربین می‌رود پنجمین قسمت مجموعه فیلم اکشن علمی ـ تخیلی و ماجراجویانه "ترمیناتور"در دستور تولید قرار گرفت. آرنولد شوارزنگر نقش اصلی این فیلم را بازی می‌کند.

کریستف والتز "جنایات واقعی"را فاش می کند کریستف والتز بازیگر آلمانی تبار سینما در درام اجتماعی "جنایات واقعی"بازی می‌کند. وی در این فیلم در نقش کاراکتر اصلی قصه و یک شخصیت واقعی ظاهر خواهد شد.

آخرین خروجی‌های سازمان‌سینمایی قبل از انتخابات دو روز قبل‌از برگزاری یازدهمین‌دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، صدور 4 پروانه ساخت و یک موافقت به نوعی آخرین خروجی سازمان سینمایی کشور پیش از انتخابات به شمار می‌آید.

وداع اهل ادب با امیر ادبیات انقلاب مستند "من هستم کنارتان"فیلمی مستند از لحظات وداع اهل ادب با امیر ادبیات انقلاب است.

"چشم خفاش"اثر سیدمهدی شجاعی و بهزاد بهزادپور منتشر شد فیلمنامه "چشم خفاش"حاصل همکاری مشترک شجاعی و بهزاد بهزادپور از سوی مؤسسه انتشارات کتاب نیستان منتشر شد.

اکران "گهواره‌ای برای مادر"در ماه مبارک رمضان فیلم سینمایی "گهواره‌ای برای مادر"به کارگردانی پناه‌برخدا رضایی در ماه مبارک رمضان اکران می‌شود.

مستند مرحوم فردی به یک مستند پرتره بلند تبدیل می‌شود کارگردان مستند "من هستم کنارتان"با اشاره به اینکه تنها سعی شد لحظه وداع اهل ادب و بچه‌های محل در نسخه اولیه این مستند به تصویر کشیده شود، از تلاش برای آماده سازی نسخه بلند آن برای سالگرد امیر ادبیات انقلاب خبر داد.

اکران فیلم "آخرین دوست من"درباره ماقبل حوادث سوریه فیلم "آخرین دوست من"ساخته "جود سعید"با داستان سوریه و غم‌ها و شادی‌های جامعه سوری در ابتدای سال 2011 و آغاز بحران این کشور و ماقبل آن در شهرهای این کشور در حال اکران است.

رانبیر کاپور "جاگوی جاسوس"بالیوود می‌شود آنوراگ باشو فیلم‌ساز غیرمتعارف سینمای هند پس از موفقیت بالای مالی و انتقادی "برفی!"، درام اکشن "جاگوی جاسوس"را کارگردانی می‌کند.

حمایت حوزه هنری و تئاتر مولوی از جشنواره تئاتر شهر

حوزه هنری و تئاتر مولوی به جمع حامیان دومین جشنواره تئاتر شهر تهران پیوستند.

نمایشنامه "لحظه درنگ"منتشر می‌شود نمایشنامه "لحظه درنگ"نوشته ندا ثابتی، تابستان امسال از سوی انتشارات افراز منتشر می‌شود.

مناظره‌های انتخاباتی ۴۰ میلیون بیننده داشت مجید دانشور گفت:برای هرکدام از مناظره‌ها به تفکیک سه نظر سنجی انجام شد که به طور میانگین ما را به 65 درصد از مخاطبان رسانه ملی رساند که حدود 40 میلیون نفر از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد.

پرونده تبلیغ کاندیداها در رسانه ملی امشب بسته می‌شود مستند دوم محمد غرضی آخرین برنامه تبلیغاتی کاندیداهای ریاست جمهوری در رسانه ملی است.

سهم هنرهای تجسمی از بودجه کشور چقدر است مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی، بودجه امسال در بخش هنرهای تجسمی را بر اساس بودجه سال گذشته عنوان کرد و گفت: سال گذشته نیز تنها یک چهارم مبلغ اختصاص یافته، دریافت شد.

غربی‌ها به‌دنبال ربع‌پرده‌های موسیقی ایرانی هستند "فرهنگ شریف"از نوازندگان صاحب سبک تار با بیان اینکه موسیقی ما وسیع‌ترین موسیقی دنیا از نظر همه چیز است، گفت:شنیدن موسیقی‌کشور ما برای خارجی‌ها خیلی جالب است چون که آن‌ها گام‌های موسیقی ما را ندارند.

خواننده تاجیک ترانه‌های ‌خراسان را می‌خواند

سرپرست گروه آوای مهربانی از برگزاری کنسرت‌ ملل در روزهای یکم و دوم تیرماه جاری با حضور "دولتمند خلف"هنرمند تاجیکستان و اجرای کنسرت تلفیقی در چهارم و پنجم تیرماه در تالار وحدت خبر داد.

دردسرهای "آقا و خانم میم" از اکران تا نمایش خانگی/ علیه ما کمر همت بستند روح الله حجازی کارگردان "زندگی خصوصی آقا و خانم میم" به مناسبت توزیع آن در شبکه نمایش خانگی از همه حاشیه‌هایی که برای اکران، حضور در جشنواره فجر و ورود فیلم به شبکه نمایش خانگی به وجود آمده است، سخن گفت.

مهدی فخیم‌زاده مردم را به شرکت در انتخابات فراخواند مهدی فخیم‌زاده کارگردان سینما و تلویزیون از مردم خواست که مشارکت فعال در انتخابات ریاست‌جمهوری رای دهند و ویژگی‌های نامزدی که به او رای می‌دهد توصیف کرد.

نمایش فیلم‌های ایرانی در جشنواره پورتو پرتغال بخش ویژه‌ای با عنوان فیلم‌های انجمن سینمای جوانان ایران در جشنواره پورتو پرتغال در نظر گرفته شد.

وکیل خانه سینما: اراده‌ای برای بازگشایی خانه سینما در مدیران دولتی وجود ندارد جمال خندان وکیل خانه سینما عنوان کرد: من معتقدم اراده‌ای برای بازگشایی خانه سینما در مدیران سینمایی وزارت ارشاد وجود ندارد.

آخرین خبرها از مستند حجازی/ خانواده قهرمان‌ آبی‌پوش جلوی دوربین رفتند همسر ناصر حجازی از فیلمبرداری صحنه‌های مربوط به خانواده این قهرمان آبی‌پوش به کارگردانی سام کلانتری خبر داد.

چاقو را از "قیصر"گرفتیم، شد "حاج کاظم"/ ژاپنی‌ها به ما گفتند بمب اتم نسازید حبیب احمدزاده نویسنده فیلمنامه "اتوبوس شب"گفت: چندی پیش تعدادی از ژاپنی‌ها به موزه صلح آمده بودند و به ما می‌گفتند که "ایرانی‌های عزیز! بمب اتم به درد نمی‌خورد، بمب اتم نسازید"فکر می‌کنم وقتی آنها را به سردشت بردند تا آثار بمب‌های شیمیایی دوران جنگ را ببینند، متوجه این قضیه شدند که ما ایرانی‌ها طلبکاریم نه بدهکار و بهتر از هرکس می‌دانیم استفاده از بمب اتمی چه فجایعی را به دنبال دارد.

"ملک سلیمان 2" همچنان در مرحله نگارش فیلمنامه پروژه سینمایی "ملک سلیمان 2"همچنان در مرحله نگارش قرار دارد و جزئیات ساخت آن پس از نهایی شدن فیلمنامه اعلام خواهد شد.

جای خالی تماشاخانه در شمال تهران پر شد/ برپایی یک جشن تولد تئاتری با آغاز اجرای نمایش "چشم‌هایی که مال توست" به کارگردانی نسیم ادبی و نوشته و بازی بهاره رهنما تماشاخانه باروک فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز خواهد کرد.

نخستین پژوهش مستقل در زمینه موسیقی فیلم کشورهای مسلمان منتشر شد

محمدرضا آزاده‌فر، همزمان با انتشارکتاب "بنیان‌های نظری‌ و عملی موسیقی فیلم"اظهار داشت: این پژوهش نخستین اثر مستقل در زمینه بررسی موسیقی فیلم در کشورهای مسلمان است که تاکنون در هیچ کشوری تجربه و منتشر نشده است.

آثار هنری و اعضای بدن هنرمندان بیمه می‌شوند/ با سند آثار هنری می‌توان وام گرفت یک تعاونی فرهنگی در نظر دارد در طرحی آثار اهالی فرهنگ و هنر کشور را قیمت‌گذاری، سند دار و بیمه کند که سند آثار هنری در بانک‌های کشور معتبر خواهد بود و می‌توان با آنها وام گرفت.

"آفاق"بر مسیر زندگی مخاطبانش تاثیرگذار است/خلاقیت‌ و خوش‌فکری تیم سازنده برنامه برای کسانی که صاحب انگیزه و علاقه‌مند به مسائل قرآنی هستند، گفت‌وگوهایی که با چهره‌های قرآنی در برنامه "آفاق"انجام می‌شود، جذاب است و می‌تواند بر مسیر زندگی آن‌ها اثرگذار باشد؛ همچنین برخی دیگر را ترغیب می‌کند که در امور قرآنی ثابت‌قدم بمانند.

برگزار نشدن "تئاتر رضوی"زنگ خطری برای لغو سایر جشنواره‌های تئاتر دینی است

گروه هنر: با مشکلات مالی و تأمین بودجه برگزاری جشنواره‌ها مواجه هستیم و در عرصه تئاتر بیشتر از همه تئاتر دینی است که از این مسئله آسیب‌پذیر است؛ لغو جشنواره "تئاتر رضوی"به دلیل مشکل مالی به معنای آن است که می‌توان از برگزاری دیگر جشنواره‌های دینی به سبب صرفه جویی در بودجه صرفنظر کرد. پخش دو ویژه‌برنامه "علمدار عشق"و "زلال آب"از رادیو "صدای آشنا" شبکه جهانی رادیو صدای آشنا به مناسبت سالروز تولد حضرت ابوالفضل(ع) اقدام به پخش دو ویژه‌برنامه "علمدار عشق"و "زلال آب"می‌کند.

فیلم "مرغابی دشت سرخ"با حضور وزیر ارشاد رونمایی می‌شود فیلم "مرغابی دشت سرخ"فیلمی به کارگردانی علی اصغر شادروان است که امشب 22 خردادماه با حضور وزیر ارشاد رونمایی می‌شود.

سریال "شهید باکری"وارد فاز دوم تحقیق شد

تیم تهیه و تولید سریال تلویزیونی "شهید باکری"به زودی برای انجام فاز دوم تحقیقات عازم تبریز و ارومیه می‌شوند.

ارزیابی آثار نمایشی برای حضور در نمایشگاه قرآن آغاز شده است رئیس کانون تئاتر دینی با اشاره به اینکه در نمایشگاه قرآن امسال بخش نمایشی پربارتر از همیشه برگزار خواهد شد، گفت: هم‌اکنون مشغول ارزیابی آثار نمایشی متقاضی شرکت در این نمایشگاه هستیم تا از بین آنها تعدادی آثار درخور را برای اجرا در این نمایشگاه انتخاب کنیم.

ادعای غیر واقع‌بینانه تولید 300 فیلم در سال تا شعار حمایت از آثار ارزشی معاونت سینمایی در این دوره با ادعای تولید 300 فیلم در سینما و شعار حمایت ار اثار ارزشی روی کار آمد ولی آنچه در عمل مشاهد شد عکس این ادعاها بود.

غالب مسائل دینی قابلیت ارائه نمایشی برای کودکان و نوجوانان را داراست به فرض اینکه چون ممکن است درک برخی از مسائل دینی و مذهبی برای کودک و نوجوان سنگین و ثقیل باشد نباید از بیان آنها اجتناب کرد بلکه باید با زبانی لطیف هنری همچون نمایش سعی در انتقال مؤثر مجموعه‌ای از این مفاهیم که ممکن است در زندگی واقعی برای آنها نیز اتفاق افتد، کرد.

جلسه ویژه "اکران افطار تا سحر"برای ماه رمضان امسال

حبیب کاوش گفت: امسال هم طرح "اکران افطار تا سحر"را برای ماه رمضان خواهیم داشت؛ اما تصمیم‌گیری درمورد آن به هفته آینده موکول شده است.

به‌دلیل تعدد پلان‌ها، تدوین "شاباش"زمان‌بر است حامد کلاهداری گفت: این فیلم مراحل پایانی را می‌گذراند؛ ضمن اینکه به‌علت تعدد پلان‌ها، تدوین آن بسیار زمان‌بر خواهد بود.

فیلم نمی‌سازم اما بیکار هم نمی‌نشینم رخشان بنی اعتماد گفت: من چند سال است که تصمیم گرفته‌ام به خاطر روحیه مردانه حاکم، فیلم نسازم اما این به معنای بیکاری‌ام نیست.

اکران "گذشته"به هفته آینده موکول شد علی سرتیپی گفت: به‌دلیل آماده نبودن کپی‌ها، این فیلم با چند روز تأخیر اکران می‌شود.

صدور پروانه ساخت "شرتی شپرتی"قبل از انتخابات جلسه شورای صدور پروانه فیلمسازی 35 میلیمتری برای پنج پروژه سینمایی (از جمله فیلم‌های تازه علی رفیعی، رضا درمیشیان و بهرام توکلی) پروانه ساخت صادر کرد.

پایان پیام/