به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، محمدرضا کاظمی فر، خواننده و سرپرست گروه سمر در پاسخ به نحوه فعالیت های این گروه برای جذب بیشتر جوانان به موسیقی سنتی خاطرنشان کرد: برای جذب جوانان سعی شده است، آوازها و نواها در قالبی شادتر ارائه شود که مخاطبان آن از سن 10 سال شروع شود.

وی ادامه داد: علاوه بر شادتر کردن فضای برنامه، تصمیم داریم از امکاناتی نظیر دکور ، جلوه های نوری و مه مصنوعی بهره ببریم که در موسیقی مقامی کمتر استفاده شده است.

خواننده گروه سمر با تاکید بر نقش صدا و سیما در ایجاد علاقه به موسیقی سنتی در بین مردم، گفت: اکثر مخاطبان موسیقی سنتی را قشر بالای 50 سال تشکیل می دهد و برای گسترش آن و جذب مخاطبان جوان به این نوع موسیقی ، صدا و سیما می تواند تاثیرگذارترین نقش را داشته باشد.

کاظمی فر افزود: اگر صدا و سیما آثاری که توسط گروه های موسیقی سنتی ساخته می شود را از طریق شبکه های خود پخش کند، این موسیقی به صورت وسیعتر و راحت تری به گوش افراد جامعه می رسد.

این هنرمند عرصه موسیقی تصریح کرد: بسیاری از آثار موسیقی ما بیش از یک سال است که مجوز شورای عالی نظارت را کسب کرده و در آرشیو صدا نیز ثبت شده است اما پخش نمی شود.

وی به جدید بودن آثار کنسرت "نوای یاران" اشاره کرد و گفت: تقریبا تمام آثاری که در این کنسرت اجرا می شود، جدید است و تعداد محدودی از آنها که در برنامه های پیشین اجرا شده است، با تنظیم جدیدی تقدیم علاقمندان می شود و در انتخاب شعرها علاوه بر اشعار مولانا و حافظ، از اشعار خودم نیز استفاده شده است.

سرپرست گروه سمر راهکار گسترش فعالیت هایشان را افزایش تعداد اجرا دانست و بیان کرد: به منظور گسترش فعالیت های گروه به دنبال افزایش تعداد اجرا در سالن ها و تالارهای مختلف هستیم تا هماهنگی بین اعضای گروه بیشتر شود.

کاظمی فر تاکید کرد: ترجیح گروه بر این است که در تالارهای معتبر به اجرای برنامه بپردازیم ولی از آنجایی که مراحل اداری در اینگونه تالارها مشکل است، در سالن های دیگر از جمله فرهنگسراها و انجمن های ادبی شهرهای مختلف نیز به اجرای برنامه می پردازیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از آنجایی که بخش اول کنسرت در دستگاه نوا اجرا می شود، نام کنسرت "نوای یاران" انتخاب شد.

کنسرت "نوای یاران" پنجشنبه ششم تیر ساعت 21:30 در تالار وحدت اجرا می شود.

پایان پیام/46