به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از پایگاه خبری حوز هنری، مدیر مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری گفت: شهرهای یاسوج، یزد، بجنورد، خرم آباد و تبریز میزبان برگزاری رقابت‌های منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه هستند.

علی قربانی با بیان این مطلب افزود: متون ارسالی هر استان پس از بررسی توسط کارشناسان مربوطه انتخاب و در همایش‌های منطقه‌ای به رقابت با هم گروه‌های خود خواهند پرداخت.

وی در ادامه افزود: این نمایش‌ها پس از عبور از همایش‌های منطقه‌ای در بیست و دومین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه حضور خواهند یافت.

دبیر اجرایی بیست و دومین جشنواره سراسری تئاتر ماه سوره با اشاره به چگونگی تقسیم‌بندی مناطق، بیان کرد: این تقسیم‌بندی بر پایه دو پارامتر توانمندی و عملکرد نمایشی استان‌ها و مسافت میان آن‌ها انجام شده است که بر این اساس منطقه 1: فارس، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری؛ منطقه 2: یزد، اصفهان، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان؛ منطقه 3: قزوین، زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان و اردبیل؛ منطقه 4: خراسان رضوی، گلستان، مازندران، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان و البرز و منطقه 5: خرم آباد، لرستان، کردستان، همدان، کرمانشاه، ایلام، مرکزی و قم هستند.

مدیر مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری ادامه داد: همایش‌های منطقه‌ای که از دوره قبل به این جشنواره اضافه شده در منطقه یک: 14 تا 16 شهریور در شهر یاسوج، منطقه دو: 18 تا 20 شهریور در شهر یزد، منطقه سه: 23 تا 25 شهریور در تبریز، منطقه چهار: 28 تا 30 شهریور در شهر بجنورد و منطقه پنج: 3 تا 5 مهر در شهر خرم آباد برگزار خواهد شد. گفتنی است، بیست و دومین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه مهر ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/38