به گزارش هنرآنلاین، علی ادیب، در نشست شورای مشورتی این جشنواره در استان، اظهار کرد: تا کنون جشنواره های عکاسی با دوربین خانگی، پیامک ادبی، خدا و تجلی توحید در اندیشه رضوی، سفرنامه و خاطره نویسی رضوی در ایلام برگزار شده است.

وی، با بیان اینکه این شورا از اساتید برجسته دانشگاه های استان ایلام تشکیل شده، است، افزود: 8 نفر از اساتید دانشگاه برجسته سطح استان در این شورای مشورتی در راستای برگزاری باشکوه و توجه به اصول علمی با دبیرخانه جشنواره همکاری می‌کنند.

ادیب، با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 2 هزار نسخه از فراخوان این جشنواره در سطح کشور توزیع شده است، گفت: مهلت ارسال آثار تا 20 مرداد سال جاری است و مراسم اختتامیه و اهدا جوایز به نفرات برگزیده این جشنواره 17 شهریور همزمان با دهه کرامت در مرکز این استان برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، شناسایی، معرفی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری مرتبط با سیره رضوی، تجلیل از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری عنوان کرد.

ادیب، خاطرنشان کرد: موضوعات این جشنواره خاطرات زائران حرم مطهر امام رضا(ع) که دارای موضوعی خاص، جالب و بدیع باشد، سفرنامه سفر به مشهد مقدس، زائران پیاده، سفر کاروان‌ها و هیئت‌هاست و نقل خاطرات و سفرنامه‌ها از شخص یا اشخاص دیگر بلامانع خواهد بود.

گفتنی است، اعضای این شورای مشورتی با بیان دیدگاه های خود در خصوص کمیته‌ها اجرایی، نحوه داوری آثار، اطلاع رسانی و تبلیغات، چاپ کتاب بعد از اتمام جشنواره از آثار برگزیده و مکان برگزاری جشنواره، با هم بحث و تبادل نظر کردند.

اعضای حاضر در این نشست بر اهمیت و ضرورت تبلیغات و اطلاع رسانی مناسب در قالب بنر، زیرنویس تلویزیونی، پوستر و خبرگزاری‌ها در درون استان، شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه تاکید کردند.

انتهای پیام/38