به گزارش خبرگزاری هنر ایران، دولت یونان از بعدازظهر سه‌شنبه (11 ژوئن) شبکه ملی رادیو و تلویزیون این کشور را با سابقه‌ای 75 ساله به بهانه اجرای سیاست‌های ریاضتی و بحران اقتصادی تعطیل کرد.

در پی این اقدام، اهالی رسانه و روزنامه‌نگاران یونان در کنار کارمندان آن که تعدادشان بیش از 2500 نفر است‌، در مقابل ساختمان این مرکز اعتصاب عمومی کردند. پلیس ضد شورش در تمامی نقاط شهر آتن برای جلوگیری از درگیری پراکنده شده است.

به گزارش شبکه "الجزیره نت"، سیمون کادیکوگلو‌، سخنگوی دولت یونان درباره علت تعطیلی شبکه‌های تلویزیونی «ای.ار.تی» یونان گفت: نبود شفافیت خبری، هزینه‌های بالای این شبکه و سوءمدیریت از علت‌های اصلی‌ این تصمیم بوده است.

وی در ادامه گفت: این شبکه سه تا هفت برابر ایستگاه‌های تلویزیونی مشابه هزینه بر دوش دولت یونان می‌گذارد، ولی این تعطیلی در راستای کاهش هزینه‌های عمومی دولت یونان انجام پذیرفته است.

این مرکز که از ماه‌های گذشته شاهد اعتراضاتی در رابطه با برنامه‌های اصلاحی بوده است، به زودی با در پیش گرفتن سیاستی جدید و کاهش تعداد کارمندان، کار خود را از سر خواهد گرفت.

سخنگوی دولت یونان در گفته‌های خود به تعداد کارمندان اخراجی و یا زمان راه‌اندازی مجدد این مرکز اشاره‌ای نکرد.

هم‌اکنون 2656 نفر از کارمندان این مرکز بیکار شده‌اند و در قالب گروه‌هایی در مقابل این مرکز تحصن کرده و خواهان پاسخگویی مقامات دولتی یونان در این خصوص هستند.