به گزارش سرویس مد و لباس هنرآنلاین،این اتفاق در مشهد در جایی به نام بازارچه عباسقلی‌خان می‌افتد و ما در جست‌وجوی مارک‌بازی به آن‌جا می‌رویم تا ببینیم آن‌جا چه خبر است.

عباسقلی‌خان،ازارچه‌ای است طویل که در طول آن چندین کاروانسرا قرار دارد و در این کاروانسراها فروشنده‌هایی به فروش اجناس مارک‌دار خود ممارست می‌ورزند،به غیر از این کاروانسراها تا دلت بخواهد مغازه و البته دست فروش‌هایی وجود دارد که برای خرید بدجور پا پیچ شما می‌شوند.

این‌جا می‌توان همه جور کالایی پیدا کرد؛ از کیف و کفش، کاپشن، کیسه خواب، پخش خودرو و گوشی موبایل گرفته تا لپ‌تاپ و تلویزیون هم با بهترین مارک‌های موجود در بازارهای جهانی.

ما که فقط دنبال پوشاک بودیم، رفتیم سراغ فروشنده‌های این دست وسایل. انواع کاپشن‌های مارک‌دار از قماش کاپشن‌های ارتش‌های جهان و با قیمت‌های باورنکردنی و همچنین کفش‌های اسپرت پنجاه هزار تومانی که قیمت‌شان در بازارهای بالای شهر از سیصد هزارتومان به بالاست در این بازارچه پیدا می-شود که البته اگر چانه بزنی تا سی و پنج تومان هم می‌دهند!

برندهایی مثل آدیداس، اکو، تیمبرلند، کت به وفور این‌جا پیدا می‌شود و حسابی هم مشتری دارد.در یکی از همین کاروان‌سراها با مهدی آشنا شدم. او که ساکن خیابان کوهسنگی است، به عشق مارک پوشیدن این همه راه آمده و پرسان پرسان به این‌جا رسیده است. الان هم دارد با دقت کفش‌های تیمبرلند یک دست‌فروش را پا می‌زند تا ببیند کدام بهتر است.

درباره مارک‌بازی و تب پوشیدن برند از او می‌پرسم که جواب می‌دهد: "همین که از آن سر شهر کوبیده‌ام آمده‌ام این‌جا، یعنی مارک پوشیدن به خریدن کفش‌های بی‌نام و نشان می‌ارزد. همین بوت تیمبرلندی که الان دارم می‌خرم، در سایت سازنده، 298 دلار قیمت دارد که با دلار الان می‌شود چیزی حدود نهصد هزار تومان. اما من که این‌قدر پول ندارم و در ضمن عشق مارک هستم، می‌آیم این‌جا و با چهل یا پنجاه هزار تومان همان کفش را می‌خرم و حداقل یک سال آن را خواهم پوشید.

انتهای پیام/62