به گزارش هنرآنلاین، عمارت تاریخی و منحصر به فرد شهرداری تبریز که طی قریب به 90 سال گذشته به عنوان ساختمان اداری مدیریت شهری مورد استفاده قرار می گرفت و از سال 86 و به موازات برپایی جشن های یکصدمین سال تأسیس شهرداری در کشور به موزه شهر تبدیل شده بود ، پس از تخلیه تدریجی واحدها و بخش های اداری از این مجموعه و تبدیل آن به موزه، در شرایطی به عنوان یکی از بسترهای گردشگری و نیز هویت تاریخی فرهنگی این شهر در اختیار شهروندان تبریزی و گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است که قطعه نهایی این مجموعه تحت عنوان تالار شهردار عصر دیروز مورد بهره برداری قرار گرفت.

شهردار تبریز در آئین گشایس این تالار طی سخنانی با اشاره به روند تدریجی تبدیل عمارت تاریخی شهرداری تبریز به موزه شهر افزود: عمارت تاریخی شهرداری به عنوان میراث معنوی گذشتگان باید برای نسل های بعدی مورد صیانت و حفاظت قرار می گرفت و بر همین اساس مدیریت شهری تبریز پس از 85 سال کاربری اداری از این عمارت ، با تخلیه و تبدیل آن به موزه گام بلندی در راستای حفظ این میراث معنوی برداشته است.

علیرضا نوین پیش زمینه این امر را احداث ساختمان اداری جدید برای شهرداری تبریز در محلی مناسب دانست و تأکید کرد: مدیریت شهری تبریز همواره در حفظ و صیانت از آثار تاریخی و میراث فرهنگی و معنوی پیشگام بوده و این حساسیت را از خود و با تبدیل ساختمان شهرداری به موزه آغاز کرده و به اثبات رسانده است.

وی از تالار شهردار به عنوان نماد خدمات و افتخارات شهرداران تاریخ تبریز و دوران مدیریت فعلی شهرداری یاد و خاطرنشان کرد: ایجاد و راه اندازی موزه های متعدد در شهر ، نخستین گام در احیا و معرفی هویت تاریخی فرهنگی یک شهر به شمار می رود و علاوه بر آن بسترساز توسعه زیرساخت های صنعت گردشگری نیز است.

شهردار تبریز در عین حال احیای خانه استاد شهریار ، راه اندازی موزه شهر ، تملک و مرمت خانه های تاریخی و قدیمی همچون خانه علی مسیو ، خانه ختایی ها ، خانه نیکدل و خانه انقلاب را از جمله اقدامات هدفمند مدیریت شهری تبریز در این بخش برشمرد.

نوین در عین حال افزایش تعداد موزه ها و تالارهای موزه ای در شهر و نیز دیگر فعالیت های اثربخش در این حوزه را از جمله راه کارهای موثر در معرفی هرچه بیشتر تبریز ، هویت تاریخی و تاریخ غنی این شهر به جهانیان ارزیابی کرد.

گفتنی است در این مراسم مدیر گردشگری شهرداری نیز در سخنانی هدف از ایجاد این تالار را معرفی خدمات و افتخارات شهردار تبریز و دیگر شهرداران خدوم تاریخ تبریز اعلام و خاطرنشان کرد: موزه شهرداری تبریز یادگار دوران فعلی مدیریت شهری برای شهروندان تبریزی و نسل های آینده است.

عیوضی در عین حال با تأکید بر برنامه ریزی جامع مدیریت گردشگری و موزه های شهرداری برای اجرای طرح های اثربخش در این حوزه افزود: در حال حاضر مدیریت گردشگری شهرداری با اجرای دوره ها و کلاس های آموزش برای 101 تورلیدر شهرداری ، اقدامات اثربخش خود را برای خدمات رسانی مطلوب به گردشگران داخلی و خارجی در ایام تعطیلات تابستانی آغاز کرده است.

انتهای پیام/