به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین، در سال‌های 84 و 85 تله تئاترهای سه گانه "سفر به گمسک" کار رضا حامدی خواه، "تیغ کهنه" به کارگردانی هنری نادر برهانی مرند و "زمستان 66" با کارگردانی هنری محمد یعقوبی تولید شد بیژن صمصامی کارگردان تلویزیونی این آثار را بر عهده داشت.

این آثار از نمونه‌های خوب نمایش تلویزیونی بوده و از معدود نمایش‌های ایرانی هستند که به صورت نمایش تلویزیونی هم تولید شدند.

نمایش تلویزیونی با آثاری که از روی صحنه ضبط می‌شوند متفاوت است، نمایش "تیغ کهنه" نخست اجرای صحنه‌ای شد و پس از آن برای نمایش تلویزیونی با رعایت تمام معیارها ضبط شد، برای نمایش در تلویزیون متن اثر دوباره نوشته شد. در نمایش "تیغ کهنه" بازیگرانی که در نمایش صحنه‌ای ایفای نقش کردند متفاوت از بازیگران نمایش تلویزیونی هستند.

تله تئاتر "تیغ کهنه" به کارگردانی نادر برهانی مرند از 24 خرداد از شبکه چهار سیما باز پخش می‎شود.

شبکه چهار بعد از اتمام پخش تله تئاتر "تله موش" ساخته حسن فتحی از این هفته تئاتر تلویزیونی "تیغ کهنه" به تهیهکنندگی رضا حامدیخواه را به روی آنتن می‌برد.

"تیغ کهنه" شرایط جامعه اوایل دهه 30 را به تصویر می کشد و داستان این تله تئاتر درباره شخصی به نام دکتر فرزام از فعالان سیاسی است. وی پس از کودتای 28 مرداد تحت مراقبت های شدید حکومت قرار می گیرد و در این بین مطلع می شود که خسروانی ناظم مدرسه از دخترش مهرزمان خواستگاری کرده است او با این وصلت مخالف است اما به اصرار مهرزمان تن به این ازدواج می دهد و ...

در تله تئاتر "تیغ کهنه" بازیگرانی چون صدرالدین شجره، مهتاج نجومی، مریم بوبانی، سیامک صفری، نگار عابدی، کیکاوس یاکیده، هدایت هاشمی و ایمان موسوی بازی کرده‌اند.

تله تئاتر "تیغ کهنه" در قالب 3 قسمت 40 دقیقه ای در گروه فیلم و نمایش شبکه چهار سیما تولید شده و از روز جمعه ساعت 13:30 به صورت هفتگی به روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/54/53