به گزارش هنرآنلاین، حجت الاسلام سید لطف الله سپهر گفت: در این مراسم که چهارشنبه -فردا- انجام می‌شود استاندار و جمعی مسوولان فرهنگی و هنری و استانی و محلی نیز حضور خواهند داشت.

حجت الاسلام سپهر خاطرنشان کرد: فیلم نامه این فیلم بر اساس اسناد و کتاب‌های موجود و خاطراتی که از 8 سال دفاع مقدس از سوی فرماندهان به رشته تحریر درآمده است. وی بیان کرد: پس از هماهنگی و مشاوره با بخش‌های مختلف تولید این فیلم از آبان ماه 90 آغاز شد و تا خردادماه 91 به طول انجامید.

سپهر در ادامه با بیان اینکه این فیلم به تهیه‌کنندگی این اداره کل و مساعدت استاندار خوزستان و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت و ساخته شده، افزود: داستان این فیلم درباره بخش‌هایی جالب از زندگی ، مبارزات و شهادت سردار شهید "علی هاشمی" در منطقه هور است.

وی یادآور شد: این فیلم پس از دریافت پروانه نمایش از هفته دفاع مقدس در سینماهای کشور اکران می‌شود.

به گفته مدیر کل ارشاد استان خوزستان؛ در صدد هستیم این فیلم را برای شرکت در جشنواره های خارج از کشور با موضوع مقاومت ارسال کنیم و تا از این طریق فیلم فوق در کشورهای دیگر نیز به اکران شود.

شهیدعلی هاشمی یا همان سردار هور سال 67 به همراه جمعی از رزمندگان در قرارگاه نصرت کار بزرگی را انجام دادند و یکی از عملیات‌های بزرگ جنگ در سوم اسفند سال 62 در این منطقه به اجرا درآمد که «خیبر» نام گرفت و در سال بعد نیز عملیات دیگری در این منطقه به نام «بدر» انجام شد.

شهید هاشمی یکی از فرماندهان سپاه در جبهه جنوب در استان خوزستان بود که از ابتدای جنگ حضور فعالی داشت و به ویژه در زمانی که جنگ در جبهه سوسنگرد شدت داشت وی در آن منطقه فعال بود، اما نام شهید علی هاشمی با قرارگاه نصرت و تلاش‌های شبانه‌روزی و گروه وی برای بررسی منطقه هورالهویزه برای انجام عملیات خیبر و بدر گره خورده است.

حجت الاسلام سپهر در ادامه سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار خوزستان، پخش کلیپ بخش‌هایی از فیلم سینمایی "یوسف هور"، رونمایی از کتاب چهل سال تاریخ سینمای خوزستان تالیف "علی نقی طاهری"،رونمایی از نرم افزار دعاها و مناجات ماه مبارک رمضان با صدای قاری بین‌المللی سید کریم موسوی و مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران این فیلم سینمایی و کتاب را از دیگر برنامه های سفر وزیر ارشاد به استان خوزستان برشمرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان یاد آور شد در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان خوزستان همچنین قرار است سالن اجتماعات و آمفی‌تئاتر شهرستان باوی نیز به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/38