به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین، داریوش مودبیان سال گذشته اجرای نمایش "بوفالوی آمریکایی" نوشته دیوید ممت و ترجمه خودش را به مجموعه تئاترشهر پیشنهاد داد، که برای اجرا در سال جاری پذیرفته شد. این نمایش اثری دیگر از گروه تئاتر "مردم" به سرپرستی علی نصیریان است.

داریوش مودبیان در گفتگو با هنرآنلاین گفت: نخست پیشنهاد اجرای این اثر نمایشی در ایام محرم و صفر به ما داده شد اما به خاطر طنزی که در اثر وجود دارد در این تاریخ قابل اجرا نیست.

مودبیان با اشاره به اینکه قرار است اثر در بخش بین‌الملل جشنواره فجر سی و دوم اجرا شود ادامه داد: اجرای ما در آخرین روز جشنواره است و از آنجا که نمایش دکور سنگینی دارد که جابه جایی آن بسیار سخت است پس از اجرا در جشنواره در تالار چهارسوی مجموعه تئاتر شهر به اجرای خود تا 26 اسفند ماه سال جاری ادامه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه علاوه بر کارگردانی در نمایش ایفای نقش نیز می‌کند عنوان کرد: اکبر ززنجان‌پور و کوروش تهامی دیگر بازیگران این اثر نمایشی هستند.

این مدرس، بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر گفت: همچنین در نمایش "دایی وانیا" به کارگردانی اکبر زنجان‌پور دراماتورژی اثر را بر عهده دارم. این اثر آذر و دی ماه در تالار اصلی مجموعه تئاترشهر به روی صحنه می‌رود.

گروه تئاتر مردم، یکی از گروه‌های فعال بوده که باعث رونق تئاتر در ایران در سال‌های پیش شده است. این گروه به سرپرستی و کارگردانی ارشد علی نصیریان یکی از فعال‌ترین گروه‌های تئاتری زمان خودش بود. عزت‌الله انتظامی اواخر دهه 30به‌عنوان بازیگر به این گروه پیوست و در ادامه به‌عنوان کارگردان در این گروه به فعالیت پرداخت.

سال گذشته داریوش مودبیان با علی نصیریان تصمیم گرفتند که این گروه را احیا کنند و در حال حاضر علی نصیریان سرپرستی گروه را برعهده دارد. این گروه تئاتری برای نخستین اجرای خود نمایش "قرارداد. . . با مرگ" نوشته اسلاومیر مروژک را انتخاب کرده‌ و داریوش مودبیان در مقام کارگردان، مترجم و بازیگر با حضور کوروش سلیمانی این نمایش را به صحنه برد.

انتهای پیام/54/53