بیست و یکم خرداد زادروز بازیگری است که با فیلم "دوستان" علی شاه حاتمی حضورش در دنیای بازیگری و سینما جدی تر و با "شور عشق" نادر مقدس یک چهره جدید به عالم بازیگری اضافه شد. افشار در همان ابتدای راه توانست خود را به عنوان بازیگری مسلط به نقش هایی که عهده دار می شود تثبیت کند و دیری نگذشت که در سینمای ایران به عنوان یک ستاره شناخته شد.

در فیلم های بسیاری بازی کرد و حضورش تامین گیشه ها شد و حضور او در یک فیلم سینمایی مخاطبان زیادی را به سالن های سینما می کشاند. افشار درفروش فیلم های آتش بس، کلاغ پر و آکواریوم پرفروش ترین فیلم های تجاری سالهای دور سینمای ایران نقش بسزایی داشت.

در سالهای اخیر ورق برگشت و مهناز افشار مسیر بازیگری اش تغییر داد و توانست رضایت منتقدین سینمای ایران را به خود را عوض کند و در فیلم هایی ایفای نقش کند که هم مخاطب عام و هم قشر روشنفکر جشنواره ای را در بر بگیرد. در بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای فیلم "سعادت آباد" به دست آورد و در سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر دیپلم اقتخار بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کرد.

مهناز افشار در "برف روی کاجها" خود را به عنوان بازیگری توانمند و قوی ارائه می کند و بازی اش را به رخ همگان می کشد. افشار در سالهای اخیر مسیری جدید را انتخاب کرده است و نقش هایی که به او پیشنهاد می شود هوشمندانه انتخاب می کند.

مهناز افشار امروز سی و شش ساله شد و هنوز در قامت یک بازیگر توانا و یک ستاره در سینمای ایران است.

زاد روزت فرخنده خانم بازیگر . . .

سام بهشتی

انتهای پیام/