به گزارش خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری هنر ایران، نمایشگاه تازه گالری طراحان آزاد 31 خرداد ماه افتتاح می‏‌شود و در آن تابلوهایی با ابعاد 20 در 30 سانتی متر از نقاش پیشکسوت کشورمان روی دیوار می‎رود.

رضا بانگیز در گفت‎وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره این نمایشگاه گفت: برای این نمایشگاه 50 اثر را در نظر گرفته‎ام که به زودی به گالری طراحان آزاد منتقل خواهند شد.

وی درباره فضای آثار تازه خود نیز توضیح داد: همه این آثار در سه ماه نخست امسال خلق شده اند و دیتیلی از کارهای چاپی من هستند. بیشتر کارهای این نمایشگاه نیز سیاه و سفید هستند اما در بعضی از تابلوها یک حرکت ناگهانی با ماژیک رنگی وجود دارد و در بعضی نیز از کاغذ رنگی استفاده کرد که خودم هم این تکنیک‌‏ها را دوست دارم.

نقاش پیشکسوت کشورمان با بیان اینکه کارها هنوز قیمت‎گذاری نشده‏اند گفت: قیمت‎گذاری را به گالری طراحان آزاد سپرده‎ام اما دلم می‎خواهد طوری باشد که هرکسی بتواند یک اثر را خریداری کند و در خانه داشته باشد.

بانگیز عنوان نمایشگاه تازه خود را "نگاه هنرمند" اعلام کرد و درباره دلیل انتخاب این نام توضیح داد: در عالم هنر، هنرمند به جایی می‎رسد که چیزی را خلق می‏‌کند و این نمایشگاه نگاه من به کار هنری است. مدت‌‏هاست کارهای بزرگ انجام داده‎ام این نمایشگاه زنگ تفریح من است تا کمی راهم را کج کنم و ببینم جامعه به من چه می‎گوید.

وی با بیان اینکه چیزهایی پیش آمد که به نشان داد هنر می‏‌تواند در ابعاد کوچک نیز خودش را نشان دهد گفت: اثر هنری مثل الماس است بزرگی و کوچکی آن مهم نیست، هر دو الماس هستند و زیبا و ارزشمندند. به همین دلیل خودم هم بدم نیامد کارهایی در اندازه‌های کوچک خلق کنم. هنرمند باید از کارش لذت ببرد و این لذت بردن برای او بسیار ارزشمند است.

نمایشگاه "نگاه هنرمند" رضا بانگیز از 31 خرداد تا 5 تیر در گالری طراحان آزاد به نشانی میدان فاطمی، خیابان شهید گمنام، خیابان پیروزه، میدان سلماس، پلاک 5 پذیرای علاقه‎مندان است.

انتهای پیام/

65/32