احمد نادعلیان درگفت وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین با اعلام این خبرگفت: در مهرماه هنرمندانی که به صورت جدی تمرکزشان را روی هنر محیطی گذاشته اند، برای شرکت در همایش چند روزه هنرمحیطی راهی کره شمالی می شوند و از ایران نیز تنها من در این رویداد مهم هنری حضور خواهم داشت.

او افزود: این همایش جنبه ارائه گزارش عملکرد دارد و من در این همایش عملکرد 10 سال اخیر هنر محیطی ایران را که شامل فعالیت های که در پلور و جزیره هرمز و سایر شهرهای ایران از جمله تهران داشتیم را ارائه خواهم داد.

این هنرمند محیطی درباره این که آیا در حاشیه این همایش اثر محیطی خاصی خلق خواهد کرد یانه گفت: عموما در حاشیه همچنین همایشی اگر هنرمندی علاقمند باشد اثری را در این کشور خلق به یادگار خواهد گذاشت. من نیز قصد دارم که یک اثر جدید در کره جنوبی از خود به یادگار بگذارم.

وی درباره اهمیت این همایش گفت: همزمان با برپایی این همایش کتابی هم از عملکرد هنرمندان کشورهای شرکت کننده منتشر خواهد شد که من نیز اطلاعات و مجموعه ای عکس از هنر محیطی ایران را برای انتشار در این کتاب در اختیار برگزار کنندگان خواهم گذاشت.

او همچنین از سفرش در شهریورماه به یکی از کشورهای آمریکای جنوبی خبرداد.

نادعلیان که دبیری نخستین جشنواره هنرمحیطی تهران را برعهده داشت همچنین درباره وضیعت فعلی برخی از آثاری که در جریان این جشنواره در پارک لاله خلق شده اند گفت: در حال حاضر تعدادی از آثاری که در ایام جشنواره خلق شدند؛ در پارک باقی مانده اند و تنها آثاری که از ماندگاری کمتری برخوردار بودند با نظارت سازمان زیباسازی از محیط جمع آوری شده اند.

نادعلیان همچنین درباره چهل و سومین جشنواره هنرمحیطی پلور که هم اکنون در حال برگزاری است؛ گفت: این جشنواره تا ماه رمضان ادامه خواهد داشت و هر هفته این جشنواره میزبان هنرمندان محیطی است تا آثارشان را خلق کنند. به گفته نادعلیان تاکنون این جشنواره در سال جاری میزبان یک هنرمند کره ای بوده است.

انتهای پیام/

320/32