به گزارش سرویس مد و لباس هنرآنلاین،هدایت کردن نوجوان در مسئله پوشش امری شدنی است و تنها نیازمند وضع یکسری قوانین و داشتن آگاهی نسبی می‌باشد.

نوجوان و پوشش

آیا نوجوان‌تان از تمام لباس‌های داخل کمد خود بیزار است و صراحتا اعلام کرده است بدون اجازه او برایش لباس نخرید و با این کارهایش شما را متعجب کرده است؟ ممکن است که نوجوانان در مورد مد و پوشش خود بسیار وسواسی و حساس باشند و این حساسیت گاهی زود گذر است. شاید در یک روز به لباس تن خود اهمیت ندهند و در روز دیگر از جوراب گرفته تا بلوز و حتی شلوار خود، همه را به دقت تمام وارسی کرده تا با یکدیگر یکدست و هماهنگ باشند. نوجوانان، فشار زیادی را از جانب هم سن و سال های خود در زمینه‌های مختلف از جمله نوع پوشش متحمل می‌شوند. در اینجا تعدادی راه کار ارائه می‌شود که به نوجوانان کمک کنید بتواند بخوبی تصمیم‌گیری کند و ‌با در نظر گرفتن محدودیت‌ها، بودجه تان در انتخاب لباس، استقلال پیدا کند.

بودجه خانواده را در نظر بگیرید

برای نوجوانان فهم این قضیه کمی دشوار است که صد هزار تومان برای خرید شلوار لی، مبلغ خیلی زیادی است و آنهایی که می‌خواهند ژاکت خود را نیز متناسب با این شلوار لی بخرند، به خرج‌شان نمی‌رود که این مبلغ بیشتر از بودجه مالی خانواده است. مهم است فرزندانتان دریابند که بودجه خانواده را باید در نظر گرفته و محدودیتهای آن را رعایت کنند. پیش از خرید کردن، بنشینید و صادقانه به فرزندان خود بگویید تا چه مقدار می‌توانید خرید کنید. علاوه بر آن، لیست خود را از مایحتاج فرزندتان تهیه کنید و آن را به طور تقریبی بودجه‌بندی کنید. این امر سبب می‌شود فرزندان شما در هنگام خرید لباس به قیمت آن نیز توجه داشته باشد. چنانچه فرزندان شما پایش را در یک کفش کرده که مثلا فلان لباس یا کفش را می‌خواهد که فراتر از بودجه خانواده است، این اختیار را به او بدهید که آن را با پول خود بخرد. او می‌تواند ماهیانه‌های خود را جمع کند و مطمئنا این کار سبب می‌شود نوجوان مسئولیت‌پذیر بار آید و برای رسیدن به هدفش تلاش کند.

علت مخالفت خود را با پوشش او بیان کنید

نوجوانان به قدری درگیر هماهنگ کردن لباس های خود هستند که معمولا متوجه نمی‌شوند لباسهای تنشان و نوع پوشش آنها تا چه حد می‌تواند در نظر دیگر مردم زشت و ناپسند باشد. به آنان توضیح دهید که چرا فلان سبک لباس را نباید بپوشند و بیان علت مخالفت‌ شما سبب می‌شود نوجوان در یابد که شما بی‌دلیل مخالف یک‌نوع لباس خاص او نیستید و برایش تعیین تکلیف نمی‌کنید.

به او بیاموزید چگونه از وسایل داخل کمدش مراقبت کند

نوجوانان به اندازه کافی بزرگ و عاقل هستند که بتوانند از لباس ها و وسایل خود مراقبت کنند. آنها اغلب لباسهای تمیز خود را داخل سبد لباس چرک ها می‌اندازند زیرا حوصله ندارند آن را تا کرده و داخل کمد بگذارند، به آنان خاطر‌نشان کنید که شستن بیش از حد لباس موجب رنگ و رو رفتگی آن شده و در نتیجه عمر آن‌را کم می‌کند. به آنان آموزش دهید چگونه لباس های خودشان را به خوبی تا نموده تا چروک نشوند و بتوانند آنها را برای مدت طولانی‌تر استفاده کنند.

انتهای پیام/62