ژیوار شیخ الاسلام، خواننده و سرپرست گروه ژیوار در گفت و گو با خبرنگارموسیقید هنرآنلاین گفت: هم اکنون در تدارک و برنامه ریزی برای برگزاری کنسرت در تهران و شهرستانها هستیم که این کنسرت از اواسط تابستان برگزار می شود.

سرپرست گروه ژیوار در ادامه افزود: همچنین قرار است در تهران، سنندج، شیراز و.... به اجرای برنامه بپردازیم.

این خواننده با اشاره به اینکه این کنسرت ها شامل دو بخش است، خاطرنشان کرد: در این کنسرت ها ۹ قطعه اجرا می شود و نام بعضی از قطعات آن نایه نایه، امان از فراق، لرکه، شیرین شیرینه، هی داد، شمامه خال خال، نوری رخسار، لالایی، سازی آواره و…. است.

سرپرست گروه ژیوار درباره اعضا و نوازندگان گروه گفت: در این کنسرت شعله ممتهن (سنتور)، نازنین قاسمی (عود)، شهرزاد پژمان ( کمانچه)، پریچهر ارشادی(تار)، سوگل خجسته (نی)، نیره علی اصغری (تنبک)، زهرا نادری (دف/دمام/دایره) و سپیده سرلک (سه تار) از نوازندگان این گروه هستند.همچنین من به عنوان خواننده و سرپرست با این گروه همکاری می کنم.

ژیوار شیخ الاسلام گفت: همچنین به زودی اخبار دقیق این کنسرت ها انعکاس می یابد.

این خواننده در ادامه درباره وضعیت موسیقی بانوان گفت: واقعیت این است که موسیقی بانوان، مخاطب جدی ندارد و منتقدی نیست تا آثار را بررسی کند.همچنین کارها ضبط و پخش نمی شوند و وقتی مجالی برای ارائه و نقد نیست انگیزه چندانی هم در هنرمندان برای خلاقیت و نوآوری باقی نمی‌ماند و ترجیح می‌دهند همان آهنگ‌های تکراری خاطره‌برانگیزی را بخوانند که برای مخاطب آشناست در حالیکه اگر موسیقی بانوان جدی گرفته شود اتفاقات خوشایندی در این زمینه می‌افتد.

پایان پیام/46