به گزارش خبرنگار هنرآنلاین،ویژه برنامه های استان‌های مختلف به این شرح است:

برپایی نمایشگاه عکس امام (ره) در میناب

به مناسبت سی و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی(ره) نمایشگاه عکسی به نام "عکس نور" در فرهنگ سرای شهید بهشتی جهت بازدید عموم برپا شده است.

این عکس‌ها مربوط به دوران مبارزاتی امام راحل از قیام پانزده خرداد 42 تا دوران انقلاب می‌باشند که با همکاری هنرمندان میناب برای آشنایی هرچه بیشتر مردم به خصوص نسل جوان و نوجوان در معرض دید قرار گرفته است.

توزیع 1100 پوستر نقاشی خط در بجنورد

رئیس اداره ارشاد بجنورد گفت: این پوسترها توسط هنرمند خوشنویس بجنوردی از اشعار حضرت امام(ره) طراحی شده است که در بین دستگاه‌های فرهنگی شهرستان توزیع شد .

رضا رضایی تصریح کرد: این برنامه فرهنگی از سلسله برنامه های کمیته فرهنگی تبلیغی ستاد ارتحال حضرت امام راحل (ره) است که برای انجمن‌های فرهنگی هنری،موسسات فرهنگی قرآن وعترت،انجمن صنفی آموزشگاه‌های آزاد هنری و مراکز مهارت آموزی شهرستان جهت بهره برداری و فضاسازی محیطی و نصب در تابلو اعلانات ارسال شد.

نمایشگاه عکس ˝سلامی بر آفتاب˝ در لالی

نمایشگاه عکس ˝سلامی بر آفتاب˝ توسط انجمن فیلم و عکس لالی وابسته به اداره ارشاد این شهرستان در محل فرمانداری لالی برپا شد.

در این نمایشگاه تعداد 40 تابلو نفیس از زمان ولادت تا رحلت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران در معرض دید عموم شهروندان لالی قرار گرفته است.

سید ستار فاطمی سرپرست اداره ارشاد لالی هدف از برپایی این نمایشگاه را شناخت هر چه بهتر نسل جدید و تجدید پیمان اهالی فرهنگ و هنر با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

نمایشگاه عکس سلامی بر آفتاب تا 18 خردادماه سال جاری در ساعت اداری پذیرای بازدید علاقمندان است.

سومین نمایشگاه خوشنویسی ˝در سوگ یار˝ در اهواز

در این نمایشگاه 35 اثر خوشنویسی از 15 هنرمند خوشنویس خوزستانی به نمایش در آمده است. همچنین نمایشگاهی از 40 اثر خوشنویسی استاد علی اشرف صندوق آبادی در بخش جانبی نمایشگاه برگزار شده است.

نمایشگاه در سوگ یار تا پایان خردادماه دایر خواهد بود و همه روزه در دو نوبت صبح 8:30 الی 12:30 و عصر 17 الی 20 در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.

لازم به یادآوری است، در سایر بخش‌های موزه،نمایشگاه رضا هادی زاده و دانشجویان؛نمایشگاه آثار نقاشی و حجم فریده میرشکاری،نمایشگاه عکس "سفینه النجاه"، نمایشگاه اثر اهدایی استاد بهرام نشات و غیره در حال برگزاری است.

نمایشگاه خوشنویسی ˝حقیقت زنده˝ در زنجان

نمایشگاه خوشنویسی با عنوان ˝حقیقت زنده˝ به مناسبت بیست و چهارمین سالروز ارتحال امام خمینی (ره) از 11 تا 23 خردادماه 92 در نگارخانه مولانا عاصم زنجانی برپا شد.

در این نمایشگاه 35 اثر از آثار خوشنویسی استاد علی عبدالحسین زاده، خوشنویس مطرح زنجانی در معرض دید عموم قرار گرفته می‌گیرد.

در نمایشگاه خوشنویسی "حقیقت زنده" آثار خوشنویسی در سبک‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق و نقاشی خط با موضوعات قرآنی، احادیث و اشعاری از امام خمینی (ره) ارائه می‌شود.

این نمایشگاه با هدف گرامی داشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و همچنین توسعه و ترویج هنر خوشنویسی و گسترش فرهنگ دینی در بین جامعه برپا می‌شود.

علاقمندان می‌توانند هر روز از ساعت 11 الی 13 ظهر و 17 الی 20 عصر از آثار خوشنویسی بازدید کنند.

کتابت اشعار امام خمینی (ره) در سبزوار به مناسبت سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره ) کتابت اشعار امام خمینی (ره) توسط اساتید و هنرجویان خوشنویس سبزواری در محل اداره ارشاد برگزار می‌شود.

نمایشگاه عکس ˝سیمای خورشید ˝در رودهن ارشاد رودهن به مناسبت سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) نمایشگاه عکس با عنوان ˝سیمای خورشید˝ را در سالن نمایشگاه مجتمع فرهنگی و هنری وصال برپا کرد.

این نمایشگاه با هدف زنده نگاه داشتن یاد آن حضرت از تاریخ 12 لغایت 20 خردادماه از ساعت 9 صبح الی 7 عصر جهت بازدید عموم برپا شد. در این نمایشگاه تعداد 40 قطعه عکس در اندازه 20در 30 به نمایش گذاشته شد.

نمایشگاه خوشنویسی در زرندیه

یک نمایشگاه خوشنویسی در کتابخانه عمومی امیرالمومنین(ع) شهر مامونیه زرندیه برپا شد.

در این نمایشگاه تعداد 30 اثر از هنرمندان خوشنویس این شهرستان با موضوع جملات حضرت امام(ره) به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه به مدت یک هفته همه روزه از ساعت 8 صبح تا 20 عصر آماده بازدید عموم علاقمندان است.

نمایشگاه خوشنویسی ˝روح الله˝ در تبریز

نمایشگاه خوشنویسی ˝روح الله˝ به مناسبت ارتحال بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در تالار شهرداری تبریز افتتاح شد.

نمایشگاه خوشنویسی "روح الله" که در محل تالار شهرداری تبریز افتتاح شد در بر گیرنده آثار هنرمندان خوشنویسی استان با موضوع اشعار و بیانان حضرت امام خمینی (ره) است.

یادآور می‌شود، در این نمایشگاه آٍثار 32 نفر از استادان و پیشکسوتان بنام هنر خوشنویسی استان در قالب 70 اثر به نمایش درآمده که در برگیرنده ابعاد عرفانی و اندیشه های والای امام راحل (ه) است که آثار خود را در قالب خط نستعلیق، شکسته نستعلیق و سیاه مشق ارائه کرده‌اند.

این نمایشگاه تا 16 خرداد همه روزه از ساعت 8تا 19 برای بازدید عموم در محل عمارت شهرداری تبریز دایر خواهد بود.

نمایشگاه عکس شمیم عشق در ساوه گشایش یافت در این نمایشگاه 38 عکس در خصوص حضرت امام خمینی(ره) در معرض نمایش علاقه‌مندان قرار گرفته است.

تولید 38 پوستر نمایشگاهی مصور با 38موضوع از وصیت نامه حضرت امام خمینی(ره) (وصیت به قوای سه‌گانه،ملت) در33 پایگاه از فعالیت‌های این نمایشگاه است.

این نمایشگاه که با هدف معرفی زندگی امام راحل دایر شده و صبح و عصر آماده بازدید علاقه‌مندان است.

این نمایشگاه در فرهنگسرای ارشاد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهر و روستا از 10 خرداد 92، به مدت 10 روز مورد بازدید علاقمندان است.

نمایشگاه عکس ˝درسوگ یار˝ در گتوند

با توجه به چشم انداز برنامه های هنری و سینمایی این اداره و به مناسبت فرا رسیدن خردادماه برنامه های پر محتوایی به مناسبت آزاد سازی خرمشهر و همچنین ارتحال ملکوتی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) از سوی این اداره در دست انجام است.

برپایی نمایشگاه آثار تجسمی، نمایشگاه عکس "در سوگ یار"، دیدار هنرمندان با خانواده شهدا، اعزام فعالان هنری به خرمشهر (ویژه آزاد سازی خرمشهر)، برپایی همایش شعر "هجران" (ویژه ارتحال امام خمینی (ره) ) و چاپ گاهنامه "هجران" به همین مناسبت است.

نمایشگاه عکس ˝سیمای نور˝در فارس

همزمان با 14 خرداد ماه، سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) نمایشگاه عکس مدیا با عنوان ˝سیمای نور˝ در گالری حوزه هنری فارس برپا شد.

این نمایشگاه عکس مدیا از 13 تا 20 خرداد ماه به جزء ایام تعطیل از ساعت 12 الی 13 آماده بازدید علاقه‌مندان است.

در نمایشگاه عکس " سیمای نور" 30 قطعه عکس از بنیان‌گذار انقلاب اسلامی با عنوان‌های در خلوت امام(ره)، در محضر امام(ره)، در حریم امام (ره) به صورت مدیا (نمایش عکس به صورت سریالی با استفاده از ویدئو پروژکتور) برای علاقه‌مندان به نمایشگاه گذاشته می‌شود. نمایشگاه عکس مدیا از امام خمینی (ره) برای اولین بار است که در استان ،توسط خانه عکس حوزه هنری فارس و با همکاری بنیاد شهید و ایثارگران استان فارس برگزار می‌شود.

نمایشگاه آثار خوشنویسی ˝جلوه جمال˝ در بجنورد

نمایشگاه آثار خوشنویسی˝ جلوه جمال˝ از جمله برنامه های کمیته فرهنگی تبلیغی ستاد ارتحال حضرت امام (ره) می با شد که در محل نگارخانه مجتمع فرهنگی هنری نگارستان این شهرستان برپا شده است.

36 اثر از 11هنرمند خوشنویس بجنوردی با موضوعات مختلف از دیوان اشعار حضرت امام راحل (ره) و در سبک‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ، ثلث و نقاشی خط جهت بازدید عموم به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه تا پایان هفته جاری صبح‌ها از ساعت 9تا12و عصرها 17تا19 در محل نگارخانه بجنورد برای بازدید عموم دایر است.

اجرای نمایش "صبح غم انگیز˝ در زاهدان

انجمن نمایش زاهدان، به مناسبت بزرگداشت رهبر کبیر انقلاب نمایشی با عنوان "صبح غم انگیز" را با موضوع رحلت امام خمینی (ره) به مدت چهار روز اجرای عموم می‌گذارد. این نمایش به نویسندگی عزیز ا...فخر براهویی و کارگردانی بهنام محمد پناهی است.

حسین کاظمی، ریحانه پناهی، ندا حسینی، مرتضی صابر، خواجه داد، پیمان سرابندی، علی نارویی، علیرضا صمصام، امین کیخا در این نمایش به نقش آفرینی خواهند پرداخت.

اجرای 15 تئاتر خیابانی در روز 15 خرداد

از ساعت 19 روز 15 خرداد در محوطه آستانه امامزاده جعفر (ع) اجرای نمایش‌های خیابانی آغاز خواهد شد.

لازم به ذکر است دلیل انتخاب امامزاده جعفر (ع) برای اجرای برنامه‌ها این است که محل مذکور مبداء قیام 15 خرداد در سال 42 بود.

گفتنی است اجراها در شهرستان ورامین در بوستان خانواده، بوستان شقایق و میدان رازی و در شهرستان پیشوا در شهدای گمنام، بوستان حرم و پارک جنگلی پیشوا خواهد بود و علاوه بر آنها در پل باقر آباد زیبا شهر که مقتل شهدای 15 خرداد است نیز نمایش اجرا می‌شود.

بر اساس این گزارش هنرمندان تئاتر خیابانی کشور نیز میهمان یادواره هنری "طلوع خرداد" هستند و در مراکز راهپیمایی 15 خرداد در شهرستان‌های ورامین و پیشوا حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/38