به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین، نمایش "دره گل زرد" از 12 خرداد به کارگردانی مهدی حاصل‌پور در سالن شهید قشقایی مجموعه تئاترشهر روی صحنه رفته است.

"دره گل زرد" پیش از این در سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه رفته بود. این نمایش با نگاهی مستندگونه و برگرفته از کتاب "سه دیدار" نوشته نادر ابراهیمی اقتباس شده و نمایش به صورت تلفیق روایت و بازی اجرا می‌شودو بیشتر به جنبه‌های دوران کودکی امام خمینی(ره) و تاثیرش بر روند انقلابی شدن ایشان می‌پردازد.

نمایش "دره گل زرد" با بازی بهمن عباس‌پور، کیومرث قنبری آذر، حامد دولت‌آبادی، مجتبی بتوندی و مهسا ایرج‌پور از 12 خرداد و همزمان با سالگرد ارتحال بنیان‌گذار انقلاب اسلامی در تالار شهید قشقایی مجموعه تئاترشهر روی صحنه رفته است.

نمایش دکور سنگینی دارد و چون قابلیت نصب و جابجایی مجدد آن ظرف یک روز وجود نداشت گروه مجبور به انصراف از جشنواره صاحبدلان شد.

حاصل‌پور درباره متن این نمایش می‌گوید: وقتی داستان اصلی را از کتاب "سه دیدار" را گرفتیم، مسلما باید تحقیق می کردیم که این رویدادها تا چه حد واقعیت و سندیت تاریخی دارد. بنابراین برای اطمینان به کتاب های موجود و منابع اینترنتی مراجعه کردیم و درباره شخصیت ها و اتفاقات تحقیق کردیم. بعد دیدیم فضای داستان خیلی به واقعیات و مستندات تاریخی نزدیک است. چون این کار اولین نمایش تاریخی من هم بود، تمام تلاشم را کردم که حرمت شخصیت های نمایش مثل امام، آیت ا... کاشانی، آیت ا... مدرس و آقای مصدق حفظ شود و سعی کردم که خیلی بی طرفانه به قضایا نگاه کنم.

درواقع معیار ما فقط برخورد حضرت امام با اشخاص بود و همچنین انگیزه هایی که از دوران کودکی در حضرت امام رشد کردبرایم اهمیت زیادی داشت، به خصوص ویژگی ایشان در دفاع از مظلوم که در نهایت به پیروزی انقلاب در سال 57 منجر شد.

جهاد دانشگاهی تولید این نمایش مناسبتی را پیشنهاد کرده است که براساس کتاب "سه دیدار" نادر ابراهیمی اثری را درباره زندگی حضرت امام بنویسد و روی صحنه برود. متن پس از نگارش از سوی مرکز نشر آثار حضرت امام هم مورد تایید قرار گرفت است.

انتهای پیام/52/53