امین کشاورز کارگردان نمایش خیابانی "سور شهادت" درباره حضور خود در یادواره هنری طلوع خرداد گفت: به همراه دوست و همکارم امیرسجاد دبیریان دو کار نمایشی را برای شرکت در نخستین جشنواره تئاتر خیابانی "خرداد" ارسال کردیم که با یکی از آنها یعنی "سور شهادت" برای حضور در جشنواره موافقت شد.

وی گفت: نگارش این نمایشنامه را امیرسجاد دبیریان به عهده دارد که علاوه بر نویسندگی در آن نیز بازی می‌کند و باید بگویم که ایده اصلی این نمایش را وی از کتابی با نامه "نیمه خردادنامه" که مجموعه‌ای از خاطرات مبارزان انقلابی در مورد حادثه 15 خرداد است به دست آورده است.

کشاورز در مورد داستان این نمایش گفت: داستان در مورد چشم‌انتظاری پدر و مادر پیری است که فرزند انقلابی آنها در یکی از درگیری‌های خیابانی توسط ساواک دستگیر شده است و آنها به تصور اینکه او را به خانه بازخواهند گرداند 2 هزار تومان پول پرداخت می‌کنند اما در ازای پرداخت این پول ساواک آنها را با جسد پسرشان مواجه می‌کند.

وی در مورد نحوه کارگردانی این نمایش گفت: در میزانسن های این نمایش به دلیلی آنکه کار میدانی و خیابانی است سعی شده است تا بیشترین ارتباط کلامی و چهره به چهره با مخاطبان برقرار شود و شیوه اجرایی این نمایش نیز کاملاً روایی است.

انتهای پیام/52/53