به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، ورایتی یکی از تیترهای اصلی خود را به آغاز اکران اکشن علمی تخیلی و ماجراجویانه جدید ویل اسمیت، با عنوان "پس از زمین" با کارگردانی ام نایت شامالان در 3500 سالن سینما در آمریکا و کانادا اختصاص داده است. خط اصلی اکشن علمی تخیلی و ماجراجویانه "پس از زمین"، که جیدن اسمیت، پسر ویل اسمیت نیز همبازی او در این فیلم است، درباره یک مرد 40 ساله و پسر نوجوان اوست که یکصد سال پس از تخریب زمین و فرار نوع بشر از آن‌جا، دوباره به زمین برمی‌گردند تا یک ماموریت مهم را انجام دهند. آن‌ها در کره زمین، با یک سری ماجراجویی پیش‌بینی نشده روبرو می‌شوند. ام نایت شامالان فیلم‌ساز هندی تبار سینما، "پس از زمین" را بر اساس فیلمنامه‌ای از گری ویتا کارگردانی کرده است.

معرفی نامزدهای جایزه 25 هزار پوندی داستان کوتاه ادبی فرانک اونر 2013 یکی از خبرهای بی.بی.سی بود.

تاماس دوبوزی برای کتاب "محاصره13"، جویس کارول اوتس برای کتاب "کوکب سیاه و رز سفید"، کلر وی واتکینز برای "زاده جنگ"، پیتر استم برای کتاب "ما داریم پرواز می‌کنیم"، دیوید کنستانتین برای کتاب "چای از نواحی مرکزی" و دبورا لوی، 6 نامزد مرحله نهایی این جایزه هستند که از میان 78 کتاب برگزیده شدند. برنده نهایی گرانترین جایزه‌ داستان ‌کوتاه جهان در نخستین هفته‌ ماه جولای (تیرماه) معرفی می‌شود.

ساخت فصل دوم سریال پرطرف‌دار "هانیبال" هم خبر اصلی ددلاین‌نیوز بود. این سریال با الهام از فیلمی به همین نام با تهیه‌کنندگی و کارگردانی برایان فولر ساخته می‌شود. فولر داستان "هانیبال" را از یک زوایه که تا به حال تجربه نشده، به تصویر می‌کشد.

در این سریال لکتر و گراهام وقت بیشتری را کنار هم می‌گذرانند و فرصت بیشتری برای باز کردن کاراکتر هر یک وجود دارد.

نیویورک تایمز از حراج یک صفحه نایاب که از آن صدای جیمز جویس، رمان‌نویس بزرگ ایرلندی در حال روخوانی بخش‌هایی از "اولیس" شنیده می‌شود‌، در حراجی ساتبی نیویورک خبر داده است. این صفحه که در سال 1924 میلادی ضبط شده‌، تنها فایل صوتی موجود از "اولیس‌خوانی" این نویسنده‌ ایرلندی است. این صفحه توسط سیلویا بیچ که دو سال پیش از آن کتاب "اولیس" را به چاپ رسانده بود،‌ ضبط شد. هیچ‌یک از نسخه‌های این فایل صوتی به فروش نرسیدند،‌ بلکه در اختیار نویسنده‌ "بیداری فینیگان‌ها" قرار گرفتند تا اگر مایل بود آنها را به خانواده و دوستان خود تقدیم کند.

ساتبی در حراجی کتاب‌های نایاب و یادگاری‌های ادبی خود که روز 11 ماه جون (21 خردادماه)‌ برگزار می‌شود، صفحه "اولیس خوانی" جویس را با قیمت پایه 15تا20 هزار دلار در معرض فروش می‌گذارد. پفته می‌شود روی این صفحه امضای خالق دوبلینی‌ها در کنار تاریخ 17 نوامبر 1926 میلادی در پاریس به چشم می‌خورد.

انتهای پیام/32/