به گزارش خبرگزاری هنر ایران ، تغییر زمان اجرای نمایش‌نامه‌خوانی "میز"، نقد نمایش‌نامه "خشت خام خانه"، مستر کلاس حمید جبلی در کانادا، واکنش کارشناسان به مناظره‌های صدا و سیما، مروری بر قسمت‌های پیشین مهرآباد، دیدگاه‌های چهار هنرمند درباره نمایشگاه "گستره معنا"، انتشار آلبوم موسیقی "اینک از امید"، برگزاری دومین نمایشگاه اسماء حجت (عج)، معرفی برگزیدگان "شنبه‌های مولوی"، احتمال اجرای نمایش "وعده موعود" همزمان با نیمه شعبان، راه‌اندازی نخستین مرکز دائمی رادیو تئاتر، معرفی برگزیدگان کارگاه "خط خاطرات" و اسامی راه‌یافتگان به جشنواره "دل‌دیده" از جمله مهمترین عناوین خبری منتشر شده در سرویس‎های فرهنگی و هنری خبرگزاری‌‌‌های داخلی در 11 خرداد ‌ماه است، که به مرور گزیده‎ای از این اخبار می‌پردازیم.

یاسر خاسب "هومو ریباس" را در حافظ به صحنه می‌برد نمایش "هومو ریباس" با حضور پانته‌آ پناهی‌ها و عاطفه تهرانی بر اساس شیوه اجرایی شناخته شده گروه "بدن دیوانه" در تالار حافظ اجرا خواهد شد.

زمان اجرای نمایش‌نامه‌خوانی "میز" تغییر کرد نمایشنامه "میز" در مجموعه نمایش خوانی‌های تالار حافظ روز شنبه 18 خرداد ماه، ساعت 18 خوانش می‌شود.

انقلاب اسلامی ایران تداوم نهضت 15 خرداد است رخدادهای بزرگ اگر با مقوله "هنر" پیوند بخورد، برای نسل‌های آینده ماندگار و جاودان‌تر خواهد بود؛ زیرا هنر یکی از جلوه‌های بسیار شگفت انگیز حیات بشری است.

گستردگی موضوع جشنواره تئاترخرداد در ارائه آثار مطلوب تاثیرگذار است با گسترده شدن مضامین جشنواره‌ها و تخصیص امکانات بیشتر می‌توان از تولید آثار و گروه‌های نمایشی که سال‌ها در یک بخش فعالیت داشته‌اند؛ حمایت کرد.

نمایش‌نامه "خشت خام خانه" نقد و بررسی می‌شود نمایش‌نامه‌ی "خشت خام خانه" نوشته‌ی علی اصغری در سال 90 توسط انتشارات نمایش منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان قرارگرفت.

بازی صابر ابر، مهران احمدی و هومن سیدی با یک ارکستر 30 نفره صابر ابر، مهران احمدی و هومن سیدی به اثر نمایشی "بی‌انتخاب" (آگاهی بدون انتخاب) با اجرا گردانی امیر کنجانی پیوستند.

حمید جبلی در کانادا مستر کلاس برگزار می‌کند بازیگر نام آشنای ایرانی، قرار است پاییر امسال در تورنتو حضور پیدا کند تا ضمن مرور آثار او در مقام کارگردان، مستر کلاس فیلمسازی و بازیگری در کانادا برپا کند.

برگزارکنندگان مناظره آن را با برنامه کودک اشتباه گرفته بودند مناظره روز گذشته صدا و سیما تقلیدی ناشیانه از شیوه مناظره فرانسوی بود و سازندگان این مناظره آن را با برنامه کودک اشتباه گرفته‌ بودند یا تصور کرده‌اند که شرکت کنندگان مناظره می‌خواهند در یک مسابقه هفتگی شرکت کنند. ارزیابی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از اولین مناظره تلویزیونی چه بود؟ مسولان صدا و سیما می‌خواستند که مناظره برای مردم جذاب شود. روحانی: نامزدهای باید بتوانند در مناظره یکدیگر را به چالش بکشند.

مهرآباد، مروری بر قسمت‌های پیشین را روی آنتن می‌برد پس از پخش قسمت پانزدهم سریال مهرآباد، این سریال با پخش خلاصه‌ای از تمام قسمت‌های قبلی دنبال خواهد شد.

دیدگاه‌های چهار هنرمند درباره نمایشگاه "گستره معنا" "گستره معنا"، نمایشگاه مواجهه خط با نقاشی و حجم در آثار هنرمندان مدرنیسم و معاصر ایران، عصر جمعه دهم خرداد در گالری پردیس ملت آغاز به کار کرد.

دومین نمایشگاه اسماء حجت (عج) برگزار می‌شود دومین نمایشگاه اسماء حجت (عج) در رشته‌های نقاشیخط و پوستر به مناسبت ولادت حضرت مهدی (عج) دوم تا ۱۴ تیرماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

نمایشگاه امام و مردم در نیاوران افتتاح می‌شود افتتاحیه نمایشگاه هنرهای تجسمی "امام و مردم" با حضور هنرمندان و مسوولان هنری ساعت 17(5عصر) یکشنبه 12 خردادماه جاری در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

آلبوم موسیقی "اینک از امید" منتشر شد آلبوم موسیقی "اینک از امید" به خوانندگی صادق شیخ زاده توسط موسسه راوی آذرکیمیا منتشر و با پخش "رهگذر هفت اقلیم" راهی بازار موسیقی کشور شد.

مهلت ارسال آثار به جشنواره عکس تیبا در زندگی شهری تمدید نمی‌شود مهلت شرکت در جشنواره عکس تیبا پس از 20 خردادماه سال 1392 تمدید نخواهد شد.

هالیوود ریپورتر: "گذشته" درامی با فیلمنامه و کارگردانی استادانه است نشریه "هالیوود ریپورتر" در نقدی که اخیرا از فیلم "گذشته" نوشته آورده است: اصغر فرهادی، جستجوی خود در وادی احساسِ گناه، انتخاب و مسئولیت را در درامی با فیلمنامه و کارگردانی استادانه به گونه‌ای پی‌ می‌گیرد که در هر گامش توجه خاص مخاطب را طلب می‌کند. علی‌اکبری و توحیدی در یک تیم، مجمع عمومی خانه سینما را تشکیل دهند جمال شورجه درباره وضعیت فعلی خانه سینما گفت: به‌ نظرم آقایان محسن علی‌اکبری و فرهاد توحیدی به عنوان عقلای هیات بازگشایی و هیات مدیره سابق خانه سینما باید کنار هم بنشینند و شرایط را برای برگزاری مجمع عمومی خانه سینما مهیا کنند و به این وضعیت پایان دهند. از هر پیشنهادی برای بازگشایی خانه سینما استقبال می‌کنیم جواد شمقدری گفت: از هر پیشنهادی برای بازگشایی خانه سینما استقبال می‌کنیم. چرا باید خود را سبک می‌کردم؟! حسین پاکدل از نگارش نمایش‌نامه‌ای با اقتباس از داستان اسماعیل فصیح خبر داد، اما درباره اجرای نمایش قبلی‌اش "عشق و عالیجناب" گفت که قصد ندارد خود و همکارانش را سبک کند. اسفندیاری: آیا خودزنی ما در اسکار از اعتبار آن کم کرد؟ مدیر بخش بین‌الملل بنیاد سینمایی "فارابی" در پاسخ به انتقاداتی که نسبت به حضور ایران در جشنواره‌های بین‌المللی و اعتبار بخشیدن به آن‌ها مطرح می‌شود، گفت: آیا با خودزنی‌ که ما برای اسکار کردیم و فیلم خود را از آن حذف کردیم، چیزی از اعتبار اسکار کم شد؟ هالیوود هرجا وارد شود، سینمای داخلی را نابود می‌کند "آمیتا باچان"، بازیگر فیلم افتتاحیه جشنواره کن داستان فیلم "گتسبی بزرگ" را مشابه داستان اغلب فیلم‌های بالیوودی دانست. معرفی برگزیدگان "شنبه‌های مولوی" برگزیدگان دومین دوره جلسات نمایش‌نامه‌خوانی "مولوی" با نام "شنبه‌های مولوی" روز شنبه 18 خرداد ماه معرفی می‌شوند. راه‌اندازی نخستین مرکز دائمی رادیو تئاتر نخستین مرکز دائمی رادیو تئاتر با نام رادیو تئاتر "حافظ" با مدیریت ایوب آقاخانی راه‌اندازی می‌شود. 36 سال پس از درگذشت "روبرتو روسلینی" فردا (یکشنبه) سی‌وششمین سالروز درگذشت "روبرتو روسلینی"، کارگردان صاحب‌نام ایتالیایی و از پایه‌گذاران سینمای نئورئالیسم است. سینمای "طبس" مجدد راه‌اندازی می‌شود رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طبس گفت: سینما "ستاره" کویر "طبس" پس از 2 سال تعطیلی مجدد راه‌اندازی می‌شود. فروش خارجی "یونیورسال" از مرز یک میلیارد دلار گذشت کمپانی یونیورسال اعلام کرد، در گیشه خارجی از مرز فروش یک میلیارد دلار عبور کرده است.

درخواست آهنگساز "زی‌زی‌گولو" و "خونه مادربزرگه" از بچه‌های دیروز صاحب این عکس خالق بخشی از نوستالژی‌های دهه شصت است. او موسیقی متن خاطرات ما را نوشته است و خیلی هم سنش زیاد نیست. استقبال از اجرای شجریان و پورناظری‌ها در فستیوال "موازین" اجرای همایون شجریان در کنار تهمورس و سهراب پورناظری و تکنوازی تار تهمورس پورناظری در فستیوال موازین با استقبال رسانه‌ها و مخاطبین همراه بود. جشنواره تجسمی جوانان در همه رشته‌های تجسمی برگزار می‌شود بیستمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان در همه رشته‌های هنرهای تجسمی شهریور ماه امسال برگزار می‌شود. "بی منت می" تلاش سینا سرلک برای ارتباط با نسل امروز "بی‌منت می" عنوان آلبوم جدید سینا سرلک است که به تازگی به بازار موسیقی راه پیدا کرده است. طراحی "ساموئل بکت" از چارلی چاپلین و جیمز جویس حراج می‌شود دست‌نوشته‌ها و طراحی‌های ساموئل بکت، نمایشنامه‌نویس بزرگ ایرلندی به زودی در ساتبی لندن حراج می‌شود. آلبوم موسیقی "اینک از امید" منتشر شد آلبوم موسیقی "اینک از امید" به خوانندگی صادق شیخ‌زاده راهی بازار موسیقی کشور شد.

ممیزی‌های تلویزیون مانع از انتقاد جدی نامزدها شد بک منتقد معتقد است: احساس می‌شد قبل از شروع مناظره‌ها، ممیزی‌های تلویزیون برای کاندیداها خط قرمزهایی را تعریف کرده بود و مانع از این می‌شد که در برخی مواقع وارد انتقادهای جدی شوند. نامزدها برای مناظره‌های بعدی چه پیشنهاد دادند؟ پس از برگزاری نخستین مناظره جمعی نامزدهای ریاست جمهوری، کاندیداها دیدگاه‌هایشان را برای بهتر برگزار شدن مناظره بعدی ارائه کردند. شاید تلویزیون از جذاب نبودن برنامه‌های انتخاباتی راضی است یک منتقد درباره‌ی برنامه‌های انتخاباتی صداوسیما گفت: با اینکه پخش گفتگوها و مناظره‌های انتخاباتی می‌تواند یک فرصت برای تلویزیون باشد تا مخاطبش را بار دیگر به سوی خود بازگرداند، اما کیفیت پایین حضور رسانه‌یی خود نامزدها و ایده‌ها و انتقادات پیش‌پا افتاده‌شان، این فرصت را از تلویزیون گرفته است. عارف، غرضی و قالیباف امروز در تلویزیون حاضر می‌شوند در هشتمین روز از برنامه‌ی تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی که روز شنبه، یازدهم خرداد ماه برگزار می‌شود، محمدرضا عارف‌، سید محمد غرضی و محمد باقر قالیباف به تلویزیون می‌آیند.

راه‌اندازی نخستین مرکز دائمی رادیو تئاتر نخستین مرکز دائمی رادیو تئاتر با نام رادیو تئاتر "حافظ" با مدیریت ایوب آقاخانی راه‌اندازی می‌شود. 200 دقیقه انیمیشن با موضوع امام (ره) پخش می‌شود 200 دقیقه انیمیشن با محوریت امام خمینی (ره) و در ایام رحلت آن بزرگوار از شبکه پویا پخش خواهد شد.

خانه سینما شمشیر را برای هیات بازگشایی از رو بست در پی اتفاقات اخیر و جلسات متعددی که هیات بازگشایی خانه سینما با سینماگران مختلف در خصوص چگونگی بازگشایی خانه سینما داشته است، هیات مدیره خانه سینما در نامه‌ای سرگشاده خطاب به محمود احمدی‌نژاد نکاتی را در این خصوص متذکر شده است.

نسیم صبا هشت فیلم را روانه پرده نقره‌ای می‌کند موسسه پخش نسیم صبا ۸ فیلم مطرح سینمای ایران را روانه پرده سینماها خواهد کرد.

امروز ششمین جلسه هیات بازگشایی خانه سینما برگزار می‌شود در حالی که هفته گذشته هیات مدیره خانه سینما با انتشار نامه ای سرگشاده اعلام کرد هیات بازگشایی را به رسمیت نمی‌شناسد، اما ششمین جلسه این هیات امرز برگزار می‌شود.

نگاه انتقادی "رامبو راج کومار"به سینمای اکشن پرابهو دیوا که اکشن کمدی و ماجراجویانه او "راودی راتوره" سال گذشته یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی گیشه نمایش هند شد، کلید فیلم‌برداری "رامبو راج کومار" را زد.

"کبریت" با نگاه فلسفی جلوی دوربین می‌رود فیلم سینمایی "کبریت" به کارگردانی و تهیه‌کنندگی فرهاد نجفی با نگاهی فلسفی و به صورت اپیزودیک جلوی دوربین می‌رود.

هجوم هالیوود به بازار سینمایی چین صنعت سینمای چین و دست‌اندرکاران آن، در جست‌وجوی راه‌های تازه ای برای کسب موفقیت بیشتر مالی و انتقادی در داخل و خارج کشور خود هستند.

اصرار جشنواره تئاتر مقاومت بر عنوان بین‌المللی/ خرمشهر زیرساخت‌های میزبانی را ندارد کارگردان نمایش "تو هرگز نخواهی گشت" بابیان اینکه خرمشهر زیرساخت‌های لازم برای میزبانی یک جشنواره را هنوز ندارد، گفت: مشکل جشنواره مقاومت این است که به آن برند بین‌المللی دادند در حالی که شرایط یک جشنواره بین‌المللی را ندارد.

برگزیدگان "شنبه‌های مولوی" معرفی می‌شوند برگزیدگان نمایشنامه‌خوانی "شنبه‌های مولوی" روز ۱۸ خرداد ماه معرفی می‌شوند.

انقلاب اسلامی تداوم نهضت 15 خرداد است سیداحسان قاضی‌زاده مدیر کل ارشاد استان تهران پیامی را به مناسبت فرارسیدن پنجاهمین سالگرد این رویداد تاریخی و برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی "خرداد" داد.

بازی صابر ابر، مهران احمدی و هومن سیدی با یک ارکستر 30 نفره صابر ابر، مهران احمدی و هومن سیدی به اثر نمایشی "بی‌انتخاب" با اجرا گردانی امیر کنجانی پیوستند. حواشی اولین مناظره تلویزیونی کاندیداها/ تنور بخش دوم گرم‌تر بود برگزاری اولین مناظره انتخاباتی کاندیداها با حواشی بسیاری همراه شد، به ویژه بخش دوم که تنور آن گرم‌تربود.

مصاحبه اوریانا فالاچی با امام خمینی(ره) در "معمای شاه" مجموعه تلویزیونی "معمای شاه" با تصویربرداری بخش‌های مربوط به مصاحبه اوریانا فالاچی با امام خمینی(ره) جلو می‌رود.

مناظره انتخاباتی یا برنامه گفت‌وگوی تلویزیونی؟! اگر مناظره‌ها بعنوان مهمترین بخش برنامه‌های انتخاباتی با سئوالات تک نفره و تفسیر کاندیداها از یک عکس پیش برود، سازمان صدا و سیما بهترین فرصت "مشارکت آگاهانه و پرشور" را از جامعه سلب کرده است.

اعراب‌گذاری اشتباه عبارت قرآنی در دکور استودیوی مناظرات انتخاباتی نخستین مناظره انتخاباتی هشت کاندیدای ریاست‌جمهوری در حالی روی آنتن تلویزیون رفت که وجود اعراب‌گذاری اشتباه در آیه شریفه نقش بسته بر دکور استودیو مشهود بود.

اظهار نظر کاندیداها درباره نحوه برگزاری مناظره هشت کاندیدای ریاست جمهوری درباره نحوه برگزاری مناظره روز گذشته اظهار نظرهای متفاوتی داشتند.

عارف، غرضی و قالیباف امروز به تلویزیون می‌آیند در هشتمین روز تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری، مردم ایران بیننده و شنونده برنامه‌های چهار کاندیدا خواهند بود.

تلاش برای برگزاری دوسالانه‌ای آبرومند/ مروری بر آثار تصویرگری کتب ۱۰ سال گذشته کیانوش غریب‌پور دبیر ششمین دوسالانه تصویرگری با اشاره به اهمیت برگزاری آبرومندانه این دوسالانه بعد از سال‌ها تأخیر گفت: در بخش اصلی ششمین دوسالانه تصویرگری مروری بر آثار تصویرگری کتب ۱۰ سال گذشته خواهیم داشت.

آلبوم موسیقی "بوم" منتشر شد آلبوم موسیقی "بوم" به آهنگسازی حمیدرضا دیبازر و با مضمون "صلح جهانی" منتشر شد.

نقاشی‌های روایی در گالری "ایده" بر روی دیوار رفتند نمایشگاه گروهی تصویرسازی هنرجویان "ایده" که در برگیرنده ۵۰ نقاشی‌ روایی است، در گالری "ایده" گشایش یافت.

آموزشگاه‌ها مهمترین پایگاه‌ ارتقای هنر هستند سرپرست دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آموزشگاه‌ها یکی از مهمترین پایگاه‌های‌ نظام برای ارتقای هنر هستند.

ارسال نزدیک به 12هزار اثر به جشنواره پرچم نزدیک به 12هزار اثر در سه بخش عکس، پوستر و نقاشی کودک‌ و نوجوان به دبیرخانه نخستین جشنواره پرچم رسید.

بیستمین جشنواره تجسمی جوانان شهریورماه برگزار می‌شود بیستمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان در همه رشته‌های هنرهای تجسمی شهریور ماه امسال برگزار می‌شود.

دومین نمایشگاه پوستر و نقاشی‌خط اسماء حجت(عج) برگزار می‌شود دومین نمایشگاه اسماء حجت (عج) در رشته‌های نقاشی‌خط و پوستر به مناسبت ولادت حضرت مهدی (عج) ۲ تا 14 تیرماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

قابلیت‌های نوین نقاشی خط در آثار ۲۹ هنرمند به نمایش درآمد "گستره معنا"، نمایشگاه مواجهه خط با نقاشی و حجم در آثار هنرمندان مدرنیسم و معاصر ایران است که در این نمایشگاه 29 هنرمند قابلیت‌های نوینی از تعامل خط در مدیم‌های نقاشی و حجم را ارائه کرده‌اند.

هنرمندان با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق می‌کنند تجدید میثاق هنرمندان با آرمان‌های امام خمینی (ره) در حسینه جماران صبح امروز صورت می‌گیرد.

حامد زمانی ترانه "فریاد فردا" را خواند "حامد زمانی" ترانه "فریاد فردا" را به مناسبت انتخابات و ایجاد شور و نشاط بخشیدن به فضای سیاسی جامعه خواند.

پایان فیلمبرداری "محمد(ص)" در آفریقا/ مجیدی و گروه به ایران آمدند فیلمبرداری پروژه سینمایی "محمد(ص)" به کارگردانی مجید مجیدی در شهر بلا بلا آفریقا با گرفتن چندین صحنه باقی مانده از فیلم به پایان رسید.

"آقای الف" به سینما ملت رفت تماشای فیلم سه‌بعدی با بلیت 8500 تومانی/بیشتر از این نمی‌شد تخفیف داد مدیرعامل موسسه تصویر شهر از اضافه شدن پردیس سینما ملت برای نمایش فیلم "آقای الف" خبر داد و تاکید کرد بلیت 8هزار و پانصد تومانی سینمای سه‌بعدی با تخفیف و سوبسید است.

"او خوب سنگ می‌زند" در جشنواره زلین جمهوری چک فیلم سینمایی "او خوب سنگ می‌زند" به کارگردانی هادی محقق در جشنواره زلین جمهوری چک به نمایش در می‌آید.

ساخت فیلم انتخاباتی جلیلی بر پایه گفتمان مقاومت/ گروه فیلمسازی با هزینه شخصی کار کرد محسن اخوان تصویربردار فیلم انتخاباتی سعید جلیلی نامزد یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: این فیلم تبلیغاتی براساس گفتمان شماره یک جلیلی مبنی بر اینکه مقاومت رمز پیشرفت است ساخته شده است.

"قاعده تصادف" به نمایش خانگی رفت موسسه ویدئو رسانه سینما هفت، فیلم سینمایی قاعده تصادف را جهت توزیع در شبکه نمایش خانگی خریداری کرد. دلیل انتشار اخبار کذب انتخاباتی در "هفت"/ حضور یا تحریم جشنواره‌های خارجی در برنامه سینمایی "هفت" جمعه 10 خرداد ماه استراتژی حضور سینمای ایران در بازارهای جهانی و لزوم توجه نامزدهای انتخابانی در مناظره‌های فرهنگی خود به سینمای ایران و فیلم های ژانر دافع مقدس مطرح شد.

هنرمندان ایرانی در لبنان سوژه عکاسی رضا برجی شدند رضا برجی که چند روزی را به همراه گروهی 100 نفره از هنرمندان ایرانی در لبنان به سر برد از مواجهه همسفرانش با مردم آن کشور و مساله مقاومت عکاسی کرده است.

تئاتری‌‌ها، سینمایی‌ها و آهنگسازان ایرانی در لبنان چه کردند همزمان با فستیوال "نسیم شرقی" حمید جبلی در کانادا مستر کلاس برگزار می‌کند حمید جبلی بازیگر ایرانی قرارست پاییز امسال در تورنتو حضور پیدا می‌کند تا ضمن مرور آثار او در مقام کارگردان، مستر کلاس فیلمسازی و بازیگری در کانادا برپا کند.

جوان: دولت‌تان دست از دخالت‌های سلیقه‌ای و غیرحرفه‌ای در سینما برمی‌دارد؟ سوال اصلی رامبد جوان از کاندیداهای ریاست جمهوری این است که آیا آنها اجازه می‌دهند سینماگران کار حرفه‌ایشان را انجام دهند و دولت آنها از دخالت‌های سلیقه‌ای و غیرتخصصی در عرصه سینما دست برمی‌دارد.

هنرمندان را قوم نفرین شده‌ می‌دانند/ دلم پر می‌زند برای اجرای اثری از چخوف علی رفیعی که این روزها نمایش "یرما" را در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه دارد با اشاره به نبود حمایت و توجه لازم به هنرمندان تصریح کرد: در نگاه مسئولان، هنرمندان مثل قوم نفرین شده‌ای هستند که باید در حاشیه قرار بگیرند.

بازخوان‌های اولین دوره پنج‌شنبه‌خوانی نمایشنامه معرفی شدند نادر برهانی مرند، مهدی مشهور و سید جواد روشن به عنوان گروه بازخوانی متون نخستین دوره پنج شنبه‌خوانی نمایشنامه با موضوع کمدی معرفی شدند.

کار سیاست با هنر جور در نمی‌آید/ فقط منتظر هستم داریوش فرهنگ بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون معتقد است که هنر و سیاست با یکدیگر جور در نمی‌آید از این رو سؤالی از کاندیداهای ریاست جمهوری در زمینه فرهنگ و هنر ندارد.

پاسخ کارگردان مناظره انتخاباتی به انتقادات/ برخی دوست داشتند مسابقه مشت‌زنی ببینند کارگردان مناظره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه برخی که از ساختار برنامه ناراحتند دوست داشتند مسابقه مشت‌زنی ببینند، تأکید کرد مناظره امکان مقایسه همزمان هر هشت نامزد را برای مخاطبان فراهم کرد.

سکانسی از "آژانس شیشه‌ای" در مستند جلیلی/ توقف مذاکرات هسته‌ای به حرمت نماز اولین مستند رادیویی سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با پخش سکانسی از "آژانس شیشه‌ای" از رادیو ایران روی آنتن رفت.

مناظره‌های بعدی نیاز به چالش بیشتر دارد/ نمره 18 از 20 برای حیدری یک مدرس روزنامه‌نگاری بیان کرد: زمانیکه شما هشت نفر را در کنار هم قرار می دهید، با تعدد پرسش‌ها روبه‌رو هستید و زمان کوتاهی دارید اصلا امکان مناظره فراهم نمی‌شود.

ارزیابی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری از اولین مناظره تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری هر کدام نظرشان درباره نخستین مناظره که با موضوع اقتصادی برگزار شد، بیان کردند.

گفتگوی ایران و هند به روایت سازها مسعود شعاری به زودی آلبومی صوتی - تصویری از موسیقی تلفیقی ایران و هند منتشر می‌کند.

استقبال مراکشی‌ها از کنسرت همایون شجریان و برادران پورناظری اجرای همایون شجریان در کنار تهمورس و سهراب پورناظری و تکنوازی تار تهمورس پورناظری در فستیوال موازین با استقبال رسانه‌ها و مخاطبان همراه شد.

سالار عقیلی برای صلح جهانی خواند آلبوم "موسیقی بوم" به آهنگسازی حمید رضا دیبازر با اجرای ارکستر فوژان با مضمون "صلح جهانی" با آواز سالار عقیلی توسط موسسه فرهنگی و هنری "آوا خورشید" منتشر شد.

از پشت صحنه "هامون" تا گریه کردن با صدای چاوشی / روایت مهرجویی از 40 سال فیلمسازی مانی حقیقی کارگردان و بازیگر سینما در گفت و گو با داریوش مهرجویی کارنامه 40 ساله خالق فیلم‌هایی چون "هامون" و "اجاره نشین‌ها" را بررسی کرده است.

آنونس جدید کارتون "دانشگاه هیولاها" فیلم انیمیشن "دانشگاه هیولاها" که قسمت دوم انیمیشن محبوب "شرکت هیولاها" است، 21 ژوئن (31 خرداد) اکران می‌شود.

دستاورد سینمای ایران از بازارهای جهانی چیست؟ بررسی استراتژی حضور سینمای ایران در بازارهای جهانی و دستاوردهای این حضور یکی از بخش‌های برنامه "هفت" بود.

تنها فیلمساز جنگ که هنوز به مرز سکته نرسیده است یک منتقد سینما اعتقاد دارد فیلم سینمایی "ملکه" در مقابل اتفاقات جنگ موضع نمی‌گیرد و فقط طرح پرسش می‌کند.

نگاه دولت آینده متناسب با شأن فرهنگ باشد/ کم‌توجهی به فرهنگ در حد یک وزارتخانه رئیس کمیسیون فرهنگی ‌ـ ‌اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: هم‌اکنون مشکل ما، کم‌توجهی به هنر دینی نیست، بلکه مشکل ما کم‌توجهی دولت‌ها به کلیت فرهنگ است، در صد سال اخیر فرهنگ را در حد یک وزارتخانه کوچک کرده‌ایم.

"صاحبدلان" منطقی‌ترین رویداد تئاتری در بیان اندیشه‌های دینی و ارزشی است جشنواره "تئاتر صاحبدلان" در طی سه دوره برگزاری خود به پختگی لازم در زمینه انتقال پیام و باورهای دینی و ارزشی به مخاطبان علاقه‌مند رسیده و باید اعلام کنیم که منطقی‌ترین رویداد در بیان این مضامین به زبان تئاتر است.

اسامی راه‌یافتگان به جشنواره "دل‌دیده" مشخص شد اسامی شرکت‌کنندگان در جشنواره عکس و پوستر "دل‌دیده" که به نمایش آثار عکاسی مرتبط به امام خمینی (ره) اختصاص دارد، مشخص شد.

برگزیدگان کارگاه "خط خاطرات" معرفی شدند برگزیدگان چهارمین ورک شاپ "خط خاطرات" که طی روزهای دوم و سوم خرداد به مناسبت سالروز حماسه آزادی خرمشهر در موزه هنرهای معاصر فلسطین برگزار شد، در دو رشته طراحی و تصویرسازی معرفی شدند.

اجرای نمایش "دره گل زرد" از 13خرداد در تالار قشقایی نمایش "دره گل زرد" به نویسندگی و کارگردانی مهدی حاصل‌پور به مناسبت سالروز ارتحال حضرت امام(ره) از 13 خرداد در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه می‌رود.

نگاه دولت آینده متناسب با شأن فرهنگ باشد/ کم‌توجهی به فرهنگ در حد یک وزارتخانه رئیس کمیسیون فرهنگی ‌ـ ‌اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: هم‌اکنون مشکل ما، کم‌توجهی به هنر دینی نیست، بلکه مشکل ما کم‌توجهی دولت‌ها به کلیت فرهنگ است، در صد سال اخیر فرهنگ را در حد یک وزارتخانه کوچک کرده‌ایم.

خلأ توجه به ابعاد شخصیتی حضرت امام(ره) در سینما سه دهه از پیروزی انقلاب می‌گذرد، اما هنوز پس سال‌ها سینمای کشورمان نتوانسته فیلمی با محوریت شخصیت حضرت امام (ره) بسازد؛ کاری که در عین جذابت برای مخاطب، معرف صحیحی از بزرگی این شخصیت برتر تاریخ معاصر باشد.

انقلاب اسلامی ایران تداوم نهضت 15 خرداد است سیداحسان، دبیر نخستین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی "خرداد" در پیامی به مناسبت فرارسیدن پنجاهمین سالگرد این رویداد تاریخی گفت: انقلاب اسلامی تداوم نهضت 15 خرداد است.

احتمال اجرای نمایش "وعده موعود" همزمان با نیمه شعبان نمایش "وعده موعود" به نویسندگی سیدحسین فدایی‌حسین و کارگردانی کوروش زارعی کاری از گروه تئاتر"آئین" به شرط موافقت مسئولان بنیاد رودکی همزمان با نیمه‌شعبان در تالار وحدت اجرا می‌شود.

همدلی اهالی هنر هفتم برای رشد سینمای متعالی باید احیاء شود سینمای ما اگر رونق داشته باشد هم سود اقتصادی خواهد داشت و هم قادر است ابزاری باشد برای تبلیغ اندیشه‌ها و اهداف انقلاب، لذا تمامی اهالی سینما از مسئول گرفته تا سینماگر و مخاطب باید همدل باشند و در جهت رشد سینمای متعالی قدم بردارند.

"صاحبدلان" منطقی‌ترین رویداد تئاتری در بیان اندیشه‌های دینی و ارزشی است جشنواره "تئاتر صاحبدلان" در طی سه دوره برگزاری خود به پختگی لازم در زمینه انتقال پیام و باورهای دینی و ارزشی به مخاطبان علاقه‌مند رسیده و باید اعلام کنیم که منطقی‌ترین رویداد در بیان این مضامین به زبان تئاتر است.

می‌خواهم از هنر دفاع کنم احمد نجفی گفت: برای حضور در انتخابات شورای اسلامی شهر تهران احراز صلاحیت شدم و هدفم از حضور در این شورا دفاع از هنر است.

پیشنهادهای کاری خوبی ندارم علی قربان‌زاده گفت: بعد از فیلم سینمایی "سیاوش"، کارهای متعددی پیشنهاد شده؛ اما هیچ‌کدام پیشنهاد خوبی نبوده است.

"تلفن همراه رئیس‌جمهور" 300 میلیونی شد تهیه‌کننده فیلم "تلفن همراه رئیس‌جمهور" گفت: فیلم سینمایی "تلفن همراه رئیس‌جمهور" در تهران و شهرستان‌ها، با توجه به شرایط موجود، از استقبال خوبی برخوردار بوده است.

گستردگی موضوع جشنواره تئاترخرداد در ارائه آثار مطلوب تاثیرگذار خواهد بود رویا افشار گفت: گستردگی موضوع جشنواره تئاتر خیابانی خرداد، در ارائه آثار متنوع و با کیفیت تر از سوی هنرمندان تاثیر گذار خواهد بود.

تغییر زمان اجرای نمایشنامه خوانی "میز" بهار کاتوزی نمایشنامه "میز" به همراه گروهی از بازیگران جوان تئاتر را روز 18 خرداد برگزار می‌کند.

در دوران مرجعیت آیت الله بروجردی مشورت های سیاسی امام(ره) راهگشا بود نگرش جامع امام خمینی به مسائل سیاسی و اجتماعی از همان دهه های ۲۰ و ۳۰ در روحیه انقلابی ایشان آشکار بود تا آن جا که با "کشف الاسرار" نیز در قالب پاسخ به مسائل اعتقادی، این نگرش ها بیان می شد.

فیلمبرداری محمد(ص) مجیدی در آفریقا تمام شد گروه فیلمبرداری جدیدترین ساخته مجید مجیدی،با پایان فیلمبرداری در آفریقا به ایران بازگشتند.

"آرنیکان" نقشه پهناور هخامنشی را درمی نوردد بازی آنلاین آرنیکان با مضمون تاریخی - اساطیری را شرکت آرنیکان با سرمایه گزاری استودیوهای مدریک و پارساران و با حمایت های معنوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ساخته است.

نمایشگاه عکس"ارتحال امام (ره)" افتتاح می شود نمایشگاه عکس "ارتحال امام (ره)" شنبه ۱۱ خرداد ساعت ۱۷ در خانه عکاسان ایران افتتاح می شود.

امید به ماندگاری "ملکه" نیست/ "ملکه" به رغم بی مهری ها ماندگار می شود محمد تقی فهیم در برنامه هفت گفت: میانگین ۸ فیلم در سال اختصاص به تولید آثار دفاع مقدس دارد که ۹۰ درصد این بودجه ها دولتی هستند و بسیاری از این آثار به دلیل ضعف مدیریتی دیده نمی شوند.

جشنواره هایی که چندان هم معتبر نیستند! اهداء جایزه نخل طلای امسال به فیلمی ضعیف و پیام معنادار رئیس جمهور فرانسه، ضمن یادآوری خاطره اسکار فیلم "آرگو" بار دیگر پیام جدی سیاستمداران را به سینماگران گوشزد کرد!