به گزارش هنرآنلاین، حسین گنجی گفت: هرچند تعداد زیادی از هنرمندان پرداخت موضوعی در آثار هنری را محدودیت در عرضهٔ اندیشه های هنری خود می‌دانند اما پرداختن به آداب و رسوم هر استان جزء یکی از والاترین ،جذاب‌ترین و شیرین‌ترین دغدغه های هنرمندان بویژه فیلم سازان است.

دبیر جشنواره بام ایران افزود:این در حالی است که تجربه های نخست فیلم سازان هم سهمی از جشنواره‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به مزیت‌های اختصاص دادن یک بخش از جشنواره به اولین تا سومین تجربهٔ فیلم سازان گفت: این فضا خود زمینهٔ قیاس برای فنی‌تر شدن فضا و تخصصی عمل نمودن فیلم سازان را به دنبال خواهد داشت که این نوع داوری خود باعث ایجاد انگیزه بیشتر برای فیلم اولی‌هاست.

گنجی با اشاره به این نکته که عنصر تصویر می‌تواند در بین جوان‌ها اثر گذاری بیشتری برای انتقال مفاهیم داشته باشد تصریح کرد: برگزاری جشنواره باعث ایجاد انگیزه و نشاط در بین فیلم سازان می‌شود.

وی ایجاد شور و نشاط بین هنرمندان در بروز اندیشه‌ها، توانمندی‌ها و خلاقیت‌ها را پویایی در عرصهٔ فرهنگ‌سازی خواند و گفت: می‌بایست در سیاست‌گذاری های فرهنگی به گونه ای منبسط و دائم به ترویج مفاهیم پرداخت.

دبیر جشنواره بام ایران گفت: تولید فیلم، فیلم نامه و عکس در یک ره آورد فرهنگی اجتماعی از آثار 16 استان کشورمان می‌تواند اتفاق فرخنده ای را رقم بزند که تمامی زوایای استان‌ها از مضامین فرهنگی تا اقلیمی و اجتماعی و طبیعت هر استان را به یکباره نظاره گر باشیم.

چهل و نهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان از تاریخ 10 تا 13 تیرماه سال 1392 به مدت چهار روز در استان چهارمحال و بختیاری شهرستان شهرکرد با حضور استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، گیلان، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، خوزستان، لرستان، مرکزی و چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود .

انتهای پیام/38