به گزارش هنرآنلاین، "یادواره هنری طلوع خرداد" به مناسبت پنجاهمین سالگرد قیام پانزده خرداد برگزار خواهد شد. براساس این گزارش فردا - یکشنبه 12/3/92 - نشست رسانه ای یادواره مذکور با حضور شاه آبادی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و مدیر عامل بنیاد رودکی، ساعت 12 ظهر در تالار وحدت برگزار می شود.

مسئولان در این نشست به شرح برنامه های متنوع "یادواره هنری طلوع خرداد" می‌پردازند.

یادواره هنری "طلوع خرداد" ویژه پنجاهمین سالگرد قیام 15 خرداد، به همت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت بنیاد رودکی و موسسه توسعه هنرهای معاصر و ... روز چهارشنبه 15 خردادماه از ساعت 18:30 در سالن همایش‌های شهرستان پیشوا ورامین (مبداء قیام 15 خردادماه سال 42) افتتاح می‌شود.

برگزاری نمایشگاه آثار ارائه شده در مسابقه خوشنویسی با محور قیام 15 خرداد که از مدت‌ها پیش فراخوان آن اعلام شده بود در آستان امام‌زاده جعفر شهرستان پیشوا به عنوان مبداء حرکت قیام 15 خرداد، در روزه‌های 15، 16 و 17 خردادماه از جمله برنامه این یادواره هنری است. آثار این نمایشگاه در تاریخ 18 خرداد به تهران انتقال داده می‌شود و در تالار وحدت در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

اجرای چند نمایش‌ خیابانی در شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک و ... از 15 تا 17 خردادماه از دیگر برنامه‌های این یادواره هنری خواهد بود.

اختتامیه یادواره هنری "طلوع خرداد" ویژه پنجاهمین سال قیام 15 خرداد شنبه 18 خردادماه برگزار می‌شود. گلباران مزار شهدای 15 خردا و ادای احترام به روح این عزیزان ساعت 16 در مقتل شهدای این قیام در محل پل باقرخان صورت می‌گیرد، همچنین کاروانی نمادین از پل باقرخان تا تهران به راه می‌افتد.

برگزاری نمایشگاه محیطی با عنوان "خاطرات برفی" در خیابان استاد شهریار از ویژه‌برنامه‌های اختتامیه یادواره هنری «طلوع خرداد» است که از ساعت 19 روز 18 خردادماه برگزار می‌شود. برگزاری نمایشگاه عکس، تقدیر از برگزیدگان خوشنویسی، تجلیلی از خانواده‌های شهدا و زندانیان مبارزات انقلاب اسلامی و ... دیگر برنامه‌های اختتامیه این یادوراه را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/ 65/32