به گزارش هنرآنلاین، «امیرحسین علیداقی» از هنرمندان حوزه هنری شهرستان شاهرود به مقام دوم در بخش عکس «نخستین سوگواره عکس و پوستر عاشورایی هیئت» دست یافت.

همچنین آثار دیگر هنرمندان حوزه هنری شاهرود از جمله مهدی جلالی و مریم رضائیان در بخش عکس و اثر محمد غمزه در بخش پوستر به بخش نهایی این سوگواره راه یافت.

اعضای هیئت داوران این سوگواره در بخش عکس متشکل از استادان سیدمسعود شجاعی طباطبایی، سیدعباس میرهاشمی و احسان رجبی از مجموع 666 اثر راه یافته به این مرحله، ضمن تعیین نفرات برتر، 50 اثر را برای نمایشگاه انتخاب کردند.

اعضای هیئت داوران در بخش پوستر نیز متشکل از استادان مصطفی گودرزی، سیدمسعود شجاعی طباطبایی، حبیب‏الله صادقی و محمدرضا دوست‏محمدی از مجموع 595 اثر راه یافته به این مرحله، ضمن تعیین نفرات برتر، 20 اثر را برای نمایشگاه انتخاب کردند.

نخستین سوگواره سراسری عکس عاشورایی هیئت به همت جامعه ایرانی مشعر در دو بخش اصلی «جلسه هیئت و دسته عزا» و بخش ویژه «هیئت و زندگی» و نخستین سوگواره سراسری پوسترهای عاشورایی هیئت در دو بخش اصلی «پوسترهای اطلاع‏رسانی هیوت» و بخش ویژه «تزئین جایگاه و دکور» برگزار شد.

«سبک زندگی عاشورایی»، «امتداد عاشورا تا امروز (بیداری اسلامی)» و «حسین پاره تن رسول خدا» از مفاهیم مورد توجه این سوگواره بود.

مراسم اختتامیه «نخستین سوگواره عکس و پوستر عاشورایی هیئت»، 10 خرداد 92 در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار و علاوه بر نمایش آثار برتر، از برگزیدگان سوگواره‏ها با اهدای جایزه و لوح یاد بود تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/