به گزارش هنرآنلاین، در این مراسم رییس موزه هنرهای معاصر اهواز ضمن خوشامد گویی به حضار گفت: هر حرکتی اعم از علمی،فرهنگی و هنری باید در راستای نشر ارزش‌های دوران دفاع مقدس باشد.

انوشیروان بهرامی افزود: البته هنر به واسطه جایگاه ویژه و تاثیر گذاری فزایندهٔ خویش می‌تواند عرصه ای قابل توجه برای انسجام این حرکت‌ها باشد.

وی بیان کرد: طبعاً حمایت از هنرمندان و بستر سازی مناسب برای آنها به معنای گسترش و تحکیم محورهای اصلی انقلاب است.

در ادامه مراسم بهرام نشات با اشاره به اهدای اثر خود به گنجینه موزه هنرهای معاصر اهواز گفت: تولید این اثر 6 ماه به طول انجامید که متاثر از واقعه تلخ در خرمشهر بود.

وی اضافه کرد: علی رغم دوری از وطن این اثر را منحصرا برای ایران در نظر گرفته بودم چرا که خاک ایران خاصیتی دارد که انسان نمی‌تواند فراموش کند، نه خاطرات و نه احساس وابستگی خود را.

در پایان مراسم معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز گفت: از بهرام نشات تشکر می‌کنم که حس وطن دوستی خود را با خلق این اثر زیبا ابراز نمود و مشارکتی در بحث ایثار و مقاومت و دفاع جانانه از میهن داشت.

ناصر چنانی افزود: هر کسی با هر وسیله و به هر شکل و اندیشه ای ارزشمند،حرف‌ها برای گفتن در یک اثر دارد.

وی ادامه داد: این اثر حس عجیبی دارد هر چه فکر کردم که چگونه می‌شود مطالب موجود در اثر را اعلام کرد، به واقع کار سختی است.

گفتنی است،دستاوردهای نقاشی از کارگاه عملی آزاد سازی خرمشهر در سال 91 در گالری 1 موزه، نمایشگاه نقاشی رضا هادی زاده و دانشجویان در گالری 2،نمایشگاه نقاشی و حجم فریده میرشکاری در گالری 5 نیز به طور همزمان در محل موزه گشایش یافت و در دو نوبت صبح و عصر قابل بازدید است.

انتهای پیام/38