به گزارش هنرآنلاین، واحد هنرهاى نمایشى اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامى مازندران ، به منظور ارتقاء سطح کمى و کیفى تولیدات نمایشى از طریق تأکید بر اجراها ى عمومى و بازیابی و افزایش مخاطبان تئاتر و نیز رشد کیفى آثار نمایشی در جریان اجراهاى متعدد و متعاقباً معرفی بهترین آثار نمایشى به جشنواره تئاتر مناطق کشور و جشنواره بین المللی تئاتر فجر ، بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان مازندران را برگزار می کند.

شرایط شرکت در جشنواره :

۱- آن دسته از گروه هاى تئاتر استان که در فاصله زمانى دى ۹۱ تا ۱۵ مرداد ۹۲ آثار صحنه اى خود را به اجراى عمومى گذاشته باشند ، مى توانند متقاضى حضور در بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان مازندران باشند . حداقل تعداد اجراهاى مورد قبول در شهرستان هاى تنکابن، آمل، بابل، قائمشهر و سارى ۱۰ روز و در شهرستانهاى دیگر استان ۵ روز (با تأیید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامى شهرستان و اداره کل) مى باشد.

۲- متقاضیان حضور در جشنواره لازم است مدارک ذیل را حداکثر تا مهلت تعیین شده به دبیرخانه دائمى تئاتر استان مستقر در واحد هنرهاى نمایشى اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلالامى مازندران ارسال نمایند : * فرم تکمیل شده شرکت در جشنواره ، یک قطعه عکس و خلاصه سوابق کارگردان * سه نسخه متن تایپ شده نمایشنامه به انضمام مجوز کتبى نویسنده * سه حلقه لوح فشرده با کیفیت از اجراى عمومى نمایش

۳- نمایش هاى ارائه شده نباید قبلاً توسط همان گروه در هیچ یک از جشنواره هاى فرا استانى ( در گستره بین المللى ، سراسرى یا منطقه اى ) شرکت کرده باشند.

۴- کلیه گروه های ثبت شده در طرح استقرار گروه های نمایشی ، تنها با عنوان شهرستان محل استقرار خود و گروه های دیگر نیز صرفاً تحت نام شهرستان محل فعالیت دائمی خود امکان شرکت در جشنواره را دارند.

۵- درخواست هرگونه امکانات خاص از سوى گروه هاى نمایشى ، به لحاظ سالن و مسائل فنى و تکنیکى مربوط به اجرا مى بایست تا پیش از برگزارى جشنواره به دبیرخانه دائمى تئاتر استان ارائه شود . در غیر این صورت ، دبیرخانه جشنواره هیچگونه تعهدى در قبال درخواست هاى گروه نخواهد داشت.

۶- آثاری که در بستر داستانی و نوشتاری خود ، از موضوعات فرهنگ بومی یا بسترهای تاریخی ، سیاسی ، ادبی و رسوم استان بهره برده یا به فرهنگ ایثار و شهادت ، شعار سال و موضوعات سیاسی و اجتماعی (سبک زندگی) بپردازند در اولویت خواهند بود.

۷- متون خارجى مورد پذیرش قرار نگرفته و آثار قدیم و جدید نمایشنامه نویسان مطرح کشور که تاکنون اجراهاى زیادى بر صحنه داشته اند ، تنها در صورت ارائه طرح اجرایى خلاقانه و شیوه ى نو در برخورد با اثر ، مورد قبول قرار خواهند گرفت.

۸- بر اساس تشخیص دبیرخانه ، آثارى خارج از چارچوب اعلام شده براى حضور در بخش جنبى جشنواره پذیرفته خواهند شد.

۹- چنانچه در هر مرحله از جشنواره - از انتخاب آثار تا برگزارى - تخلفى در هرکدام از موارد ذکر شده اثبات گردد ، دبیرخانه دائمى جشنواره تئاتر استان مختار است گروه متخلف را از حضور در جشنواره یا مراحل بالاتر منع نماید.

تقویم اجرایی جشنواره :

مهلت ارسال آثار: نیمه مرداد اعلام جدول بازبینى: پایان مرداد بازبینى زنده آثار: نیمه اول شهریور برگزاری جشنواره: نیمه دوم شهریور

انتهای پیام/