به گزارش خبرگزاری هنر ایران ،مستند 30 دقیقه ای "آفتاب انقلاب " با موضوع نگاه اندیشمندان هندی به شخصیت امام خمینی (ره) و تاثیرات ایشان در زندگی مسلمانان هند ، در دفتر نمایندگی سازمان صدا و سیما در دهلی نو، در مرحله صدا گذاری ، ترجمه مصاحبه ها و تدوین نهایی است. در این برنامه مصاحبه هایی با اندیشمندان ، علمای دینی و شاعران ، نویسندگان و روزنامه نگاران هندی درباره شخصیت امام خمینی(ره) و تاثیرات انقلاب اسلامی در زندگی مسلمانان هند و نقش امام در بیداری اسلامی تهیه می شود .

آفتاب انقلاب عنوان یک کتاب از نویسنده و شاعری هندی بنام عظیم امروهوی است که درباره زندگی و عقاید امام به خمینی (ره) به نظم در آمده است که شاعر مذکور در این برنامه اشعاری از سروده های خود را درباره امام خمینی(ره) می خواند.

در این برنامه تصاویر برگزاری مراسم سالگرد امام خمینی(ره) در شهرهای مختلف هند بخصوص شهرهای کارگیل ، سرینگر مرکز ایلت کشمیر و لکنهو به نمایش درمی آید.

نویسنده و کارگردان مستند"آفتاب انقلاب" سید محمودرضا حسینی مدیر دفتر نمایندگی سازمان صدا وسیما در دهلی نو است و تصویربرداران آن تحسین حیدر و صحیب حسین هستند. همچنین تدوین برنامه توسط ردا فاطمه زهرا انجام شده واز بقیه همکاران این برنامه می توان به گویندگان متن : محمد رضا طیران ، ایمان رضوانیان و امیرعلی زینلی ، مترجم؛ دکتر محمد عرفان ، هماهنگی؛ سید وصی امام اشاره نمود .

این برنامه به سفارش واحد طرح و تولید مرکز امور بین املل - اداره کل نمایندگی های سازمان صدا و سیما در خارج کشور و به منظور پخش از شبکه های سراسری تولید شده است.

پایان پیام/