به گزارش هنرآنلاین، دوازدهمین دوره فستیوال موسیقی موازین، با طراحی و اجرای بخشی با عنوان‌ «جاده ابریشم» میزبان‌ اجرای هنرمندان هشت کشوری بود که روزگاری در مسیر جاده‌ ابریشم قرار داشته‌اند.

در این دوره شجریان و پورناظری‌ها به عنوان نماینده موسیقی ایران در باغ «کاخ‌چیلا» به اجرای برنامه پرداختند.

در این کنسرت آثاری از سهراب و کیخسرو پورناظری با اشعاری از مولانا، خیام و حافظ در دو بخش موسیقی ملی و موسیقی تنبور اجرا شد.

حضور مخاطبان که عموما مراکشی و فرانسوی بودند و حضور گسترده رسانه‌های گروهی نشان از استقبال مخاطبان از این اجرا داشت.

خبرگزاری «مناره» در گزارشی با تیتر «نسیم عرفانی فارسی در چیلا» آواز همایون شجریان را مهارتی سرکش در گذر شعر فارسی و ساز سهراب پورناظری را عبور از مرز غم و اندوه بر لبه خلسه توصیف کرد.

این گزارش دلیل جذاب بودن موسیقی کلاسیک ایرانی را به عدم یکنواختی، معنوی بودن و تنوع در موسیقی اقوام ایرانی مربوط دانست، نکاتی که باعث می‌شود فرهنگ موسیقی ایرانی در این گروه 4 نفری نمایان شود.

همچنین تهمورس پورناظری به درخواست مدیر بخش جاده ابریشم فستیوال موازین به تکنوازی تار پرداخت. آهنگساز گروه شمس در روز سوم این فستیوال با بداهه نوازی روی سن رفت. که با استقبال مخاطب مواجه شد.

تهمورس پورناظری(تار و بربت)، سهراب پورناظری(کمانچه و تنبور) و حسین رضایی‌نیا(دف)، همایون شجریان را در مقام خواننده همراهی کردند. گفتنی است که اجرای این گروه در 5 خرداد در شهر رباط کشور مراکش صورت گرفت.

پایان پیام/46