سپیده گلچین بازیگر کشورمان در عرصه تئاتر در گفت و گو با خبرنگار سرویس مد و لباس خبرگزاری هنر ایران با اشاره به کار حوزه مد و لباس وهمچنین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر 91 گفت: اطلاع رسانی این حوزه و همچنین جشنواره تحت عنوان مد و لباس بسیار ضعیف بود و اگر این حوزه می خواهد با جدیت به کار خودش ادامه بدهد باید اطلاع رسانی این حوزه را بیشتراز این قوی کنند و از هنرمندان برای اطلاع رسانی این حوزه بیشتر استفاده شود.

وی افزود: من در جشنواره بین المللی مد و لباس فجر 91 حضور داشتم و از نزدیک شاهد کار طراحان و غرفه های حاضر در جشنواره بودم نه تنها به نظر من بلکه نظر چند تن از طراحان ،غرفه داران و هنرمندان این بود که بسیار کار ها و طرح ها شباهت به هم داشتند و فقط برای یک قشر از جامعه طراحی و دوخته شده بودند و در تعیین پارچه،رنگ،و مدل هیچ قانونی وجود نداشته است و این مسئله از نظر من حائز اهمیت است.

بازیگر نمایش "غبار"در ادامه بیان کرد: هر هنر و حرفه ای از یک سری قوانین پیروی می کنند و حرفه طراحی لباس از سایر حرفه ها مستثنی نیست اما اصلا قانونی در این راستا به چشم نمی خورد و امیدوار هستم یک سری قانون برای پوشش و حجاب هر فرد و چگونگی کار طراحان این حوزه نو پا بگذارد تا کمی این حوزه شکل واقعی خودش را در جامعه و در میان مردم پیدا کند.

این هنرمند در جواب به اینکه به جز حرفه بازیگری به حرفه دیگری هم مشغول است یا خیر اینگونه پاسخ داد: بله،من به جز بازیگری به حرفه طراحی لباس نیز مشغولم و صاحب یک مزون مانتو نیز هستم و در این چند سال با سلیقه مردم بسیار خوب آشنا شده ام. این موضوع که بانوان ایرانی از رنگ های تیره بیشتر استقبال می کنند را در کارم جدی گرفته ام و تا حدودی باید بگویم گفته ها و شنیده ها در این راستا کاملا درست است اما دلایل برای تعیین لباس تیره هر فرد کاملا با دیگری فرق دارد.

وی در پایان عنوان کرد: شور زندگی در رنگ های شاد است اما به این معنا نیست که رنگ های تیره را فراموش کنیم.

انتهای پیام/62