به گزارش خبرگزاری هنر ایران، آخرین کتاب های منتشر شده توسط نویسندگان ایرانی و خارجی را هر روز در این صفحه با هم مرور می‌کنیم. امروز شانزده کتاب در حوزه‌های داستان‌، نمایشنامه‌، طنز، شعر و پژوهش هنر روی پیشخوان کتاب‌فروشی‌ها قرار گرفته است.

"خاطرات زمستان" رمان‌های پل استر، نویسنده آمریکایی، از حدود 10 سال قبل به بازار کتاب ایران راه یافت و بااستقبال زیاد اهالی کتاب مواجه شد؛ نویسنده‌ای که شاید بتوان سادگی و جذابیت نثرش را از مهم‌ترین ویژگی آثارش دانست. کتاب "خاطرات زمستان" اثر پل استر، با ترجمه خجسته کیهان در ۱۹۶ صفحه و به بهای 9 هزار و 500 تومان از سوی نشر افق منتشر شده است.

"بهره‌مندی از مشاوران" کتاب "بهره‌مندی از مشاوران" از مجموعه سی جلدی راهنمای جیبی مدیران بر آن بوده تا نقش دایره‌المعارفی را برای مدیران با هدف ارتقای مهارت‌های عمومی وتخصصی آن‌ها ایفا کند. این اثر توسط دیوید نیومن نگاشته شده و ترجمه آن بر عهده هومن اهرامی بوده است. با شمارگان دو هزار نسخه در 150 صفحه به قیمت چهار هزار تومان به چاپ رسیده است.

"مجنون هور" در این کتاب مخاطب نوجوان با مهم‌ترین اقدامات شهید علی هاشمی برای دفاع‌ از منطقه حمیدیه در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و مقابله با ارتش صدام در نبردی که به جنگ آب معروف است، آشنا می‌شود. در این کتاب بیشتر با رزمندگان و فرماندهان شناسایی در جنگ، نظیر علی ناصری، ناصر ربیع و علی بالشی که با شهید هاشمی همرزم بودند صحبت شده است. البته زندگی علی هاشمی ظرفیت نگارش کتابی مفصل در قالب تاریخ‌شفاهی دارد. این اثر جلد 28 مجموعه قصه فرماند‌هان است که در 100 صفحه از سوی انتشارات سوره مهر منتشر می‌شود.

"هوش عاطفی چیست؟" این اثر راهکارهای ارتقای اعتماد به نفس، برقراری ارتباط موثر و موفقیت در کارها را ارایه می‌کند. مخاطبان در فصل نخست این اثر با راهکارهای افزایش دانش پایه درباره هوش عاطفی آشنا می‌شوند و شناختی کلی درباره چیستی و چگونگی پدید آمدن آن کسب می‌کنند. چاپ نخست کتاب "هوش عاطفی چیست؟" اثر"کریستین ویلدینگ" و ترجمه البرز قریب با شمارگان هزار و 100 نسخه، 321 صفحه و به بهای 9 هزار و 500 تومان از سوی انتشارات معین راهی بازار نشر شده است.

"رویکرد هیجان‌مدار در زوج‌درمانی" مخاطبان با مطالعه این اثر ضمن آگاهی از هیجانات خود، می‌توانند با کشف ادراک از واکنش‌های هیجانی خود نسبت به دیگری به آرامش برسند. این نوشتار شامل پنج فصل و سه پیوست است. مولف در فصل نخست، تاریخچه زوج درمانی و چالش‌های مشاوره در زوج‌درمانی را بیان کرده است. چاپ نخست کتاب "رویکرد هیجان‌مدار در زوج‌درمانی" اثر دکتر نازنین هنرپروران و پیشگفتار دکتر شکوه نوابی‌نژاد با شمارگان هزار و 100 نسخه، 208 صفحه و به بهای هفت هزار و 200 تومان از سوی انتشارات دانژه راهی بازار نشر شده است.

"جنایت و مکافات" رمان "جنایت و مکافات" اثر مطرح فئودور داستایفسکی با ترجمه‌ پرویز شهدی نیز منتشر شد. مترجمی که نخستین بار حدود 60 سال پیش خلاصه‌ای از داستان "جنایت و مکافات" را ترجمه کرده بود. این رمان با ترجمه‌ پرویز شهدی در 659 صفحه، با شمارگان هزار و 100 نسخه و به بهای 28 هزار تومان از سوی نشر کتاب پارسه منتشر شده است.

"زندگی‌نامه‌ی خودنوشت نلسون ماندلا"

زندگی‌نامه‌ی خودنوشت نلسون ماندلا با ترجمه‌ی علیرضا جباری منتشر شد. نلسون ماندلا به عنوان نخستین رییس‌جمهور آفریقای جنوبی در انتخابات دموکراتیک عمومی برگزیده شد. او پیش از ریاست‌جمهوری از فعالان برجسته‌ی مخالف آپارتاید در آفریقای جنوبی و رهبر کنگره‌ی ملی آفریقا بود. ماندلا در طول مبارزاتش به خاطر دخالت در فعالیت‌های مقاومت مسلحانه مخفی محاکمه و زندانی شد. کتاب زندگی‌نامه‌ی خودنوشت نلسون ماندلا در ۵۵۱ صفحه با قیمت 18 هزار تومان از سوی نشر قطره انتشار یافته است.

"جین‌ ایر" رمان "جین ایر" نوشته‌ی شارلوت برونته با ترجمه‌ی مرضیه خسروی در نشر روزگار به چاپ رسیده است. رمان جین ایر، روایت زندگی دختری‌ است که در کودکی یتیم‌شده و از رفتار بد بستگانش به پرورشگاه پناه می‌برد. آن‌جا هم در محیطی خشک و خشن بزرگ می‌شود. در ادامه به یک خانه‌ی اشرافی می‌رود به سمت معلمی، بین او و ارباب خانه روچستر علاقه‌ای شکل می‌گیرد و ماجرا‌های دیگری رقم می‌خورد... پیش‌تر ترجمه‌های دیگری از این رمان مطرح قرن نوزدهم به فارسی منتشر شده است.

"جزیره‌ی زیر دریا" رمان "جزیره‌ی زیر دریا" نوشته‌ی ایزابل آلنده با ترجمه‌ی زهرا رهبانی در نشر گل‌آذین به چاپ رسیده است. این رمان 500صفحه‌یی روایتی ضداستعماری از آلنده است. داستان کتاب در هائیتی به عنوان جزیره‌ای آشفته روایت می‌شود و نویسنده مانند برخی رمان‌های تاریخی پیشینش یک تابلو موازی از اصول اخلاقی جامعه را ایجاد کرده است.

"نسکافه با عطرکاهگل" رمان ایرانی "نسکافه با عطر کاهگل" ازسوی انتشارات آموت تجدید چاپ شد. نسکافه با عطر کاهگل، تقابل دو نوع زندگی (پس رفته و ایده آل) در جامعه امروزی و تضاد کنش ها و واکنش ها، رویاها، دنیاها و امیدهاست.

"غزل شیرین عشق" رمان ایرانی " غزل شیرین عشق" از سوی انتشارات آموت تجدید چاپ شد. "غزل شیرین عشق" رمانی خوشخوان از "لیلا عباسعلیزاده" است که زندگی پرفراز و نشیب "شیرین" را در 408 صفحه روایت می‌کند.

"آقاپری"

رمان ایرانی "آقاپری" از انتشارات آموت تجدید چاپ شد. "آقا پری" مجموعه داستان طنز نوشته "جمیله مزدستان" شامل 12 داستان کوتاه است که اغلب آن‌ها محور اجتماعی دارند. در این آثار به مسایل متنوع جامعه امروز و مسایل زنان و جوانان در قالب داستانی پرداخته شده است.

"پیله تنهایی عشق" رملن ایرانی "پیله تنهایی عشق" نوشته فاطمه موسوی از انتشارات آموت به چاپ دوم رسید. رمان از زبان دختری روایت می‌شود که به همراه چهار خواهر خود در شهرستانی در حومه تهران با پدری زندگی‌ می‌کند که آروزی داشتن یک پسر را داشته است.

رُز مرا نگه‌دار! چاپ دوم رمان ایرانی " رزمرا نگه دار" نوشته پری نرگسی به چاپ دوم رسید. پری نرگسی(رمان ایرانی) "رز مرا نگه دار" نوشته "پری نرگسی" با نگاهی به دنیای جوانان، ‌دغدغه‌های امروز آنان در قالب رمان را مرور کرده است. نویسنده سعی داشته با تکیه بر مسایل عاطفی و نیز موضوعات اجتماعی روز دنیای جوانان را براساس دغدغه‌هایشان در قالب این رمان مرور کند. در این داستان راوی یک شاخه گل رز است که داستان را از زاویه نگاه سوم شخص برای مخاطبان بازگو می‌کند.

"اتاق"

رمان "اتاق" نوشته اِما دُون‌اِهو با ترجمه علی قانع رمان "اتاق" داستان مادری جوان و پسر 5 ساله اش است که در اتاق کوچکی زندانی شده و هیچ‌وقت اجازه خروج نداشته‌اند. اتاق برای جک کوچولو همه چیز است و برای مادرش یک جهنم شخصی. او به‌مدت 7 سال در آلونکی پرت و دورافتاده در یک باغ اسیر بوده و فقط نورگیر سقف، روشنایی دنیای خارج را نشانش می‌دهد.

"می‌نگریم و‌ می‌رویم" این کتاب در سال 87 به دایره بررسی کتاب در وزارت ارشاد برای اخذ مجوز ارسال شده و نهایتا پس از گذشت 5 سال و با حذف 32 مورد از مطالب موجود در کتاب سرانجام اجازه نشر گرفته و منتشر شده است.