به گزارش هنرآنلاین، حمید کیانی، با بیان اینکه برگزاری چنین جشنواره هایی که با مشارکت و یا تشویق شهرداری و یا وزارت ارشاد برگزار می شود می تواند علاقمندان به این حوزه از هنر را به مسیر اصلی بازگردانند، گفت: ابزار هنر یکی از ابزار بسیار مهم برای انتقال مفاهیم گسترده است. بنابراین به نظر من برگزاری جشنواره جهانی هنر مقاومت یکی از بهترین ابتکارها برای انتقال این مفاهیم به مردم است.

کیانی انتقال حس مقاومت را به مردمی که دوران دفاع مقدس را تجربه کردند و هم به مسلمانانی که در سطح دنیا پراکنده‌اند، کار بسیار با ارزشی دانست و گفت: البته این کار دشواری است؛ ولی همانطور که در تاریخ هم وجود دارد، مقاومت فقط مخصوص به ما نیست و مسلمانان در جای جای دنیا این حس را تجربه کرده اند. بنابراین انتقال حس مقاومت می تواند برای حفظ انسجام و اتحاد بین شهروندان بسیار مهم باشد. زیرا علاوه بر انتقال این حس که محصور به ما نیست، هنرمندان و علاقمندان در این حوزه می توانند اعلام موجودیت کنند.

او ادامه داد: بحث دیگری که در زمینه برگزاری این جشنواره مهم است، ایجاد حساسیت در عموم است. بطوریکه در زمان برگزاری چنین جشنواره هایی ابزار کار باید در بین متخصصان شکل بگیرد. علاوه بر این در حوزه هنر مقاومت نباید فقط بحث آموزش را مدنظر داشت. نباید فقط یک تعدادی از هنرمندان که به خاطر حسی که در درونشان وجود دارد در این زمینه فعال باشند. تفکر مقاومت و انقلاب را گذشته از بروز هنر و خلاقیت هنری که باید هرچه بیشتر از پیش در بین هنرمندان بیشتری رواج داد.

کیانی با بیان اینکه اگر در زیر مجموعه هنر به خصوص هنر مقاومت، عاشق و علاقمندی پیدا کردیم، نه تنها در شکل و صورت بلکه در محتوا و هنر حرفه ای هم باید فعال باشیم، گفت: نباید هنر مقاومت را محدود به افراد خاصی کنیم و باید سیاست های تشویقی را هر چه بیشتر در بین مردم علاقمند رواج دهیم تا سبک و سیاق این نوع از هنر در بین مردم جا بیفتد.

او موضوع مهم دیگر بعد از برگزاری چنین جشنواره هایی را اشاعه و نمایش آثار هنرمندان در بین مردم و سطح شهر دانست و گفت: جشنواره ها معمولا مخاطبان محدودی دارند. برای آنکه از هنرمندان حمایت بیشتری بشود و برای فعالیت در این حوزه بیشتر از گذشته تشویق بشوند، باید آثار آنها برای عموم و در مکان هایی که شان هنرشان حفظ شود، به نمایش دربیاید تا با انتقال حس های عالی هنرمندان از نظر معنوی خود هنرمندان هم تشویق بشوند. انتشار آثاری که در حوزه هنر مقاومت تولید شده اند می تواند مردم ما را بیشتر به حال و هوای نورانی 8 سال دفاع مقدس ببرد و این انتشار آثار طبیعتا حمایت هر چه بیشتر مسوولان فرهنگی ما را می طلبد. همانطور که شهرداری تهران و وزارت ارشاد تا کنون حمایت های خوبی در این زمینه از هنرمندان کرده اند، باید اگر کم و کاستی ای در این زمینه وجود دارد برطرف بشود تا بیشتر از گذشته شاهد گسترش فرهنگ مقاومت در بین عموم مردم کشور باشیم.

سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت با همکاری بنیاد فرهنگی روایت و انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس در 12 رشته هنرهای تجسمی آذر ماه امسال در تهران و چند استان کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/