به گزارش هنرآنلاین محمدصالح جوکار گفت: پرچم خیلی از کشورها نشان فرهنگ، رسوم و ایدئولوژی آن کشور است و پرچم کشور ما نیز نشان ملیت و دین ماست و دقیقا مردم ما را به تمام دنیا معرفی می‌کند. پرچم زبان گفتمان بین ملت‌هاست که می‌تواند پیام‌های مختلفی برای ملل مختلف داشته باشد.

وی افزود: وقتی پرچم‌ها درکنار یکدیگر قرار می‌گیرند، درحقیقت نشان‌دهنده همبستگی و اتحاد بین ملل مختلف است که به صورت نمادین، این مساله را در مجامع بین‌المللی مثل سازمان ملل متحد می‌بینیم.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی، اهتزاز پرچم در عرصه‌های داخلی و خارجی را به معنای افتخار یک ملت دانست و گفت: پرچم به معنای زنده بودن یک ملت و کشور در دنیا، مفهوم خاصی دارد و درواقع می‌توان گفت پرچم علامت سرزندگی و نشاط یک ملت است.

محمدصالح جوکار تصریح کرد: وقتی می‌بینم نماد ملی ایران در هر مکانی برافراشته است، احساس تعلق نسبت به میهنم می‌کنم که قابل وصف نیست. ما باید این احساسات درونی را در میان مردم تقویت کنیم و قطعا برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی با موضوع پرچم یکی از این راه کارهاست.

وی در تشریح مفاهیم رنگ‌های پرچم ایران گفت: رنگ سبز، نشانه نهضت عاشورایی و تشیع، رنگ قرمز به مفهوم خط سرخ شهادت و جانفشانی‌ در راه اهداف ملی و دینی و سفید به معنای صلح و دوستی ملت‌هاست. نخستین جشنواره پرچم در سه رشته عکس، پوستر و نقاشی کودک و نوجوان به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه 5 و فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 65/32