به گزارش هنرآنلاین، مهندس تراب محمدی افزود: گروه موسیقی سنتی استان همزمان با همایش اقوام ایران زمین در شهر سوخته حضور یافته بود.

وی افزود: این گروه، با دریافت لوح سپاسی از دکتر محمد شریف ملک زاده معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفت.

محمدی خاطرنشان کرد :آقایان عاشیق محمدرضا قاسمی، صمد حسن زاده و رضا صیامی اعضای این گروه موسیقی عاشیقی و سنتی آذربایجان شرقی را تشکیل داده بودند .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به حضور آذربایجان شرقی در نخستین جشنواره ملی اقوام ایران زمین، یادآور شد: علاوه بر گروه موسیقی، غرفه هایی از صنایع دستی و نیز آداب و رسوم آذربایجان شرقی در شهر سوخته استان سیستان و بلوچستان حضور یافته بودند که مورد تقدیر قرار گرفتند .

محمدی تشریح کرد: آذربایجان شرقی با غرفه ای به منظور نمایش آثار هنری و صنایع دستی، برپایی آلاچیق عشایری، آداب و رسوم و اجرای موسیقی های محلی و بومی در این جشنواره یک روزه حضور داشت.

وی با اشاره به این جشنواره ملی، تصریح کرد: این جشنواره در قالب نمایشگاهی با 40 غرفه برای تمامی استان‌ها برگزار شد و اقوام مختلف کشور در آن آیین و آداب و رسوم و فرهنگ منطقه خود را به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام/