به گزارش هنرآنلاین، بازیگر مجموعه تلویزیونی "هزاردستان" با اشاره به لزوم وجود پرچم در سطح شهر افزود: وجود پرچم و دیدن روزانه آن در میادین، معابر، اماکن عمومی، اداره‌ها، سینماها و ورزشگاه‌ها به شهروندان، حس همبستگی و ملی‌گرایی می‌دهد و باعث می‌شود شهروندان بیشتر به جنبه‌های اجتماعی و منافع ملی کشورشان توجه کنند.

استاد مشایخی با تاکید بر جنبه‌های وحدت‌بخش پرچم در تمام کشورها گفت: اغلب کشورها از قومیت‌ها و نژادهای مختلفی تشکیل شده‌اند و وجود یک پرچم مشترک، بین مردم وحدت و همدلی ایجاد می‌کند؛ همانگونه که پرچم ما هم با توجه به تنوع قومی و نژادی به‌عنوان عامل وحدت‌بخش خودنمایی می‌کند.

وی با بیان این‌که برگزاری جشنواره تخصصی در حوزه پرچم ضرورت داشت، افزود: برگزاری جشنواره‌ای با نگاه تخصصی در حوزه پرچم با توجه به اهمیت آن یک ضرورت بود و باید در این جشنواره به ابعاد مختلف اهمیت پرچم پرداخته شود و با حضور هنرمندان صاحب‌سبک و تجربه، در عرصه‌های مختلف هنری به رونق و اعتلای جشنواره کمک کرد.

نخستین جشنواره پرچم در 3 رشته عکس، پوستر و نقاشی کودک و نوجوان به همت مدیریت فرهنگی- هنری منطقه 5 و فرهنگسرای فردوس در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ 65/32