به گزارش هنرآنلاین، مدیر روابط عمومی این جشنواره با اعلام این خبر گفت: جمع کل آثار ارسالی در سه بخش عکس، پوستر و نقاشی کودک و نوجوان، 11 هزار و 567 اثر است که تاکنون نیمی از این آثار شماره‌گذاری و ثبت شده است.

سعید اللهیاری با بیان این‌که این تعداد اثر از سوی 6 هزار و 228 شرکت‌کننده به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، افزود: در بخش نقاشی کودک و نوجوان، 5 هزار و 445 نفر، با 6 هزار و 764 اثر در جشنواره حضور دارند.

وی با اشاره به این‌که تاکنون نیمی از آثار ارسالی ثبت و شماره‌گذاری شده است، اظهار کرد: تعداد آثار ارسالی به بخش عکس جشنواره هم 4هزار و 158 اثر بوده که از سوی 521 شرکت کننده به دبیرخانه ارسال شده است.

اللهیاری همچنین به استقبال بیش از انتظار هنرمندان برجسته کشور از بخش‌های گوناگون جشنواره اشاره کرد و گفت: در بخش پوستر هم، 645 اثر هنری، از سوی 262 هنرمند به جشنواره ارسال شده است.

مدیر روابط عمومی نخستین جشنواره پرچم با بیان این‌که مهلت ارسال آثار در ساعت 21روز چهارشنبه، هشتم خرداد، به پایان رسیده است، افزود: دبیرخانه جشنواره، برای رعایت حق شرکت‌کنندگان تهرانی، از پذیرش آثاری که بعد از این تاریخ به دست ما برسند معذور است؛ اما هنرمندان شهرستانی آثار خود را در روز چهارشنبه و در ساعات اداری برای دبیرخانه پست کرده باشند، تا روز یکشنبه، دوازدهم خرداد، آثار آنها پذیرفته می‌شود.

سعید اللهیاری تاکید کرد: دبیرخانه جشنواره با توجه به استقبال هنرمندان و علاقمندان به شرکت در سه بخش پوستر، عکس، نقاشی کودک و نوجوان، مهلت ارسال آثار را از سوم خرداد تا ساعت21هشتم خرداد تمدید کرد و آثار ارسالی شرکت‌کنندگان را پذیرش می‌کرد.

وی با تاکید بر ضرورت ثبت و شماره‌گذاری آثار در دبیرخانه جشنواره اظهار کرد: کدگذاری آثار باعث می‌شود نظم جشنواره رعایت شود و حق شرکت‌کننده‌ای ضایع نشود.

به گفته اللهیاری، حضور داوران باتجربه در نخستین جشنواره پرچم، اعتبار خاصی به این جشنواره بخشیده است و شرکت‌کنندگان مطمئن هستند که داوری با عدالت کامل انجام می‌شود.

ر همین حال دبیران سه بخش عکس، پوستر و نقاشی کودک و نوجوان، از تعداد و کیفیت آثار رسیده ابراز رضایت کردند و معتقدند که آثار منحصر به‌فردی جمع‌آوری شده است؛ به گونه‌ای که امیرعلی جوادیان، دبیر بخش عکس جشنواره پس از رویت آثار ارسالی گفت: خروجی جشنواره که به صورت کتاب چاپ می‌شود، شامل عکس‌هایی است که شبیه آنها هیچ جای دیگری دیده نشده است.

جوادیان اضافه کرد: نمی‌توان آماتور بودن عکاس را در قضاوت اثرش دخالت داد. بسیاری از آثار خلاقانه‌ای که دریافت شده متعلق به عکاسان تازه‌کار بوده است. پرچم، موضوعی است که با عشق و علاقه آمیخته شده و هرکس به سهم خود به نوعی با آن ارتباط برقرار می‌کند.

نخستین جشنواره پرچم در سه رشته عکس، پوستر و نقاشی کودک و نوجوان به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه 5 و فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 65/32