به گزارش خبرگزاری هنر ایران؛ این شبکه قصد دارد با به تصویر کشیدن گوشه های مختلف زندگی این مرد بزرگ در قالب انیمیشن ،کودکان را با شخصیت امام خمینی آشنا کند.

امام و کودک (جایزه).(مسافرت).(نقاشی من).(پدر بزرگ خوب همه دنیا) ،،امام مهربان ما،نامه به آفتاب ، ایران ما و فیلم سینمایی پابه پای افتاب انیمیشنهای هستند که قرار است در ایام رحلت امام خمینی ره از شبکه پویا پخش شود. امام و کودک که در 4 قسمت 15دقیقه ای به کارگردانی ابراهیم گرجی و تهیه کنندگی مرکز پویا نمایی صبا و هنر مندی بهمن عبدی بر روی بوم نقاشی تولید شده است به خاطرات کودکان از امام خمینی می پردازد و قرار است در روزهای دوشنبه تا پنج شنبه از شبکه پویا پکش شود.

انیمیشن "امام مهربان ما" به کارگردانی اشرف جعفری و تهیه کنندگی مرکز استان اصفهان در یک قسمت 15 دقیقه ای با تکنیک 2 بعدی تولید شده داستان این انیمیشن به ماجرای گردن بندی می پردازد که توسط یک پیر زن خارجی به امام هدیه می شود ...

امام مهربان ما قرار است در روز سه شنبه 14 خرداد ساعت 17:28 از شبکه پویا پخش شود. انیمیشن "پا به پای آفتاب" انیمیشنی است درباره دوران جوانی و نوجوانی حضرت امام خمینی (ره) که توسط رسول بابا رضا کارگردانی وبه تهیه کنندگی مرکز پویانمایی صبا تولید شده است.

در خلاصه داستان این انیمیشن آمده است : قشون دو لتی برای سرکوب عشایر بختیاری در مسیر خود از اطراف خمین می گذرند که دچار مشکل در تهیه آذوقه می شوند. با تبانی راهزنان منطقه آنها کاروان زیارتی خمین را در مقابل باج و خراج گروگان می گیرند.در این میان روح اله از جوانان شهر به همراه دیگر دوستان خود دسیسه راهزنان را ناکام می گذارند." این انیمیشن سینمای در روز دوشنبه 13 خرداد ساعت 22 از شبکه پویا پخش می شود

مجموعه 109 قسمتی ایران ما بصورت موشن گرافیک شیوه استاپ موشن توسط علی مریخی کارگردانی و در مرکز مرکز پویانمایی صبا تولید و درمناسبت­های مختلف از شبکه های متعدد پخش خواهد شد.

این مجموعه در نظر دارد برای کودکان و نوجوانان با زبان ساده و شیوه ای نو مفاخر و اماکن معروف کشور را در قالب آیتم­های 2 دقیقه ای که بصورت چسیتان تصویری طرح موضوع نماید همچنین این گروه سنی با فرآیند تکوین طرح و نقاشی ، آموزش نقاشی را یاد خواهد گرفت .

یک قسمت از این مجموعه در روز چهار شنبه 15 خرداد ساعت 20 از شبکه پویا پخش می شود.