به گزارش خبرگزاری هنر ایران، این تندیس ها طی مراسمی که برای تجلیل از این دو هنرمنددرتالار اندیشه تهران برگزار شده بود، به آنان اهداء گردید.

جمشید مشایخی و پوران درخشنده درجشن یازدهمین سال تاسیس باشگاه فرهنگی-ورزشی هنرمندان درروز ۱۰اسفندماه سال گذشته، برای دریافت این تندیس ها برگزیده شده بودند که به دلیل غیبت در آن مراسم، این تندیس ها جمعه شب به آنان اهداء شد.

در مراسم ۱۰اسفندماه با انتخاب کمیته داوران، جمشید مشایخی، عزت‌الله انتظامی، رضا عطاران، پوران درخشنده، رویا تیموریان، حمید سوریان، علی کریمی، کریم باقری، مهدی مهدوی‌کیا و سید مهدی رحمتی برای دریافت تندیس انسانیت برگزیده شده بودند که جمشید مشایخی،عزت‌الله انتظامی ، پوران درخشنده، علی کریمی و حمید سوریان غایب بودند. باشگاه فرهنگی ورزشی هنرمندان متشکل ازهنرمندان و ورزشکاران یازده سال پیش با هدف انجام کارهای انساندوستانه و خیرخواهانه تشکیل شد و در این مدت با برگزاری مسابقات مختلف عواید حاصل از این رقابت ها و برگزاری مراسم گلریزان را به افراد نیازمند اهدا می کند.

در مراسم دیشب(جمعه شب)ابتدا کلیپ هایی ازبیماران ام اس پخش شد و توضیحاتی در باره این بیماری ارایه گردید. یاد مرحوم مجید سبزی به عنوان اولین مربی تیم فوتبال هنرمندان در این مراسم گرامیداشته شد و رضوی، پنجعلی، عابدیان و ماجدی افرادی بودند که به عنوان دیگر مربیان این تیم نامبرده شدند.

درادامه بامعرفی کادر جدید تیم فوتبال هنرمندان، از ناصر نوآموز، سید امیر حسینی و فرامرزظلی و حسین یاریار دعوت شد تا جوایز کادر فنی را به سید وحید امیری، اردستانی و سرپرست این تیم اهدا کنند.

پوریا نماد عروسکی باشگاه هنرمندان در ادامه به اجرای برنامه پرداخت و سپس بخش هایی از جشن یازده سالگی باشگاه هنرمندان پخش شد و از میرشاد ماجدی به عنوان سرپرست تیم فوتبال استقلال که تیمش قهرمان لیگ برتر فوتبال شد، نامبرده شد.

درادامه حسین بیادی از اعضای شورای شهر تهران سخنرانی کرد و آنگاه استاد جمشید مشایخی برای دریافت تندیس انسانیت دعوت شد. حبیب کاشانی عضو شورای شهر تهران و مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس برای اهدای جایزه به روی سن فرا خوانده شدند تا جایزه استاد مشایخی را اهدا کنند.

مشایخی درسخنانی با بیان خاطره ای از مرحوم علی حاتمی وتصمیم به ساخت پلان هایی از مولانا با خواندن جملاتی از کوروش کبیر مورد تشویق گسترده حاضران قرار گرفت. در ادامه این مراسم سید جواد هاشمی به معرفی خانم پوران درخشنده پرداخت و وی باحضور روی سن با تشویق های ممتد حاضران مواجه گردید.

برای اهدای جایزه و تندیس خانم درخشنده حمید استیلی، میرشاد ماجدی ، حسین یار یار و شهین تسلیمی به روی سن دعوت شدند. به خانم درخشنده و جمشید مشایخی علاوه بر دسته گل وتندیس انسانیت، تابلویی نیز اهداء شد که بر روی آن کاریکاتوری از این هنرمندان کشیده شده بود.

خانم درخشنده در سخنانی با بیان اینکه هرکسی درهرسمت و پستی که باشد اگر به وجود خدااعتقاد داشته باشد، وضعیت جامعه به این شکل نخواهد بود، افزود: افتخار می کنم که در این باشگاه به این عنوان دست یافته و این تندیس را دریافت کردم.

در ادامه این مراسم مادر خانم مهرناز کلاته آقامحمدی که تمام اعضای بدن دخترش را به بیماران اهدا کرده است، به روی سن رفت و مورد تشویق گسترده حاضران قرار گرفت.

مرحوم مهرناز کلاته درآلمان دررشته دکترای روانشناسی درحال تحصیل بود که دچار مرگ مغزی شد و مادرش تمامی اعضای بدن وی را به نیازمندان اهداء کرد.

در پایان مراسم استاد جمشید مشایخی در سخنانی از مهدی رحمتی خواست تا برای سربلندی ایران و بخاطر این سرزمین از سرمربی تیم ملی فوتبال عذرخواهی کرده و به این تیم بازگردد.

وی همچنین از دست اندرکاران ورزش کشور خواست که زمینه آشتی رحمتی با سرمربی تیم ملی فوتبال را فراهم کنند و این دروازه بان شایسته را به اردوی تیم ملی بازگردانند.

مهدی رحمتی اواخر سال گذشته به دلایلی که عنوان نشد، بطور موقت از حضور در تیم ملی کناره گیری کرد. در طول این مراسم حسین یاریار مدیرعامل باشگاه هنرمندان در سخنانی به بیان فعالیت های این باشگاه نحوه شکل گیری آن و همچنین برنامه های آتی آن پرداخت.

پایان پیام/