به گزارش هنرآنلاین، محمد عابدی‌نژاد عصر جمعه در ‌مراسم اختتامیه مسابقه طرح و نقشه‌ فرش دستباف منطقه‌‌جنوب شرق کشور در کرمان با اشاره به کپی ‌برداری از نقشه‌های فرش دست‌باف ایران در دیگر کشورهای تولیدکننده‌ فرش تاکید کرد: باید با ثبت نقشه‌ها و طرح‌ها و انحصار آن‌هااز کپی‌برداری کشورهای دیگر جلوگیری کنیم.

وی همچنین با تاکید بر تلاش برای رونق یافتن فرش دستباف در استان و کشور، اظهار داشت: سرانه‌ اشتغال در راستای احداث یک کارخانه‌ فولاد به ازای هر نفر دو میلیارد تومان است، در حالی که در حوزه‌ تولید فرش با هزینه حداکثر سه تا چهار میلیون تومان می‌شود یک شغل ایجاد کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌ها و وظایف انجمن طراحان فرش دست‌باف استان کرمان، گفت: انجمن طراحان فرش دست باف و دیگر انجمن‌هایی که در این راستا تشکیل شده و می شوند، باید حافظ فرش دستباف و پاسبان این میراث فرهنگی و گسترش و توسعه این میراث گرانبها باشند.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این مراسم‌ گفت: اختتامیه‌ نخستین مسابقه‌ طرح و نقشه فرش دست‌باف منطقه ‌جنوب شرق کشور با حضور طراحان استان‌های هرمزگان‌، سیستان و بلوچستان و کرمان برگزار شد.

محسن سلاجقه، با اشاره به اینکه رشته‌ طراحی شامل دو بخش عشایری و روستایی بود، اظهار داشت: بر این اساس 9 نفر به عنوان نفرات اول تا سوم در هر رشته انتخاب شدند که ضمن تجلیل از آنها برای المپیاد نهایی کشور معرفی می شوند.

انتهای پیام/