به گزارش هنرآنلاین، رسول پروان عصر جمعه در آیین اختتامیه اولین مسابقه‌ طرح و نقشه‌‌ فرش دستباف منطقه‌ جنوب شرق کشور، با بیان اینکه طرح فرش دستباف کرمان دارای ویژگی‌های خاصی است، گفت: این ویژگی‌ها باعث شده تا فرش کرمان از مزیت‌های خاصی نسبت به سایر مناطق برخوردار باشد.

پروان ادامه داد: تنوع در طرح، تعدد در رنگ و پر بودن نقشه از جمله مزیت‌های طرح و نقوش فرش دست‌باف کرمان است، و طراحان فرش کرمان توانسته‌اند در مقاطع مختلف تاریخی نیازها و سلیقه ها مشتریان و متقاضیان فرش را پاسخ دهند.

وی گفت: در دهه‌های گذشته تولیدکنندگان و طراحان بیشتر به تولید طرح‌های سنتی پرداخته‌اند، و کمتر طرح‌های خلاق، بدیع و نو را از طراحان دیده‌ایم.

پروان تصریح کرد: هرچند آثار به یاد مانده از گذشته‌فرش کرمان کامل است؛ اما برای دوام این صنعت نیاز به طرح‌های بدیع و نوآوری طراحان داریم.

وی همچنین با اشاره به ارایه‌فراخوان مسابقه‌ی طرح و نقشه‌‌فرش دست‌باف منطقه‌ی جنوب شرق کشور در بهمن سال گذشته، گفت: تا 20 اردیبهشت که مهلت ارسال آثار بود، 42 اثر از 38 طراح به دبیرخانه‌ مسابقه رسید.

پروان یادآور شد: با برگزاری جلسات تخصصی، کارشناسی و دقیق تعداد 9 نفر از شرکت کنندگان در سه گرایش برگزیده شدند.

وی اظهار امیدواری کرد: در سال‌های آینده با برگزاری مجدد این جشنواره‌ها و مسابقه‌ها تاثیر مثبتی در حوزه‌ فعالیت طراحان فرش دست‌باف داشته باشیم.

در این مراسم به برگزیدگان طراح و نقاش فرش دست‌باف استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان جوایزی اهدا شد. انتهای پیام/