علی اصغر امیرنیا مدیر مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد در گفت‎وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی هنرآنلاین، درباره بخش تجسمی سومین یادواره هنری بصیرت که نیمه دوم سال 92 برگزار خواهد گفت: امسال تعداد رشته‎های هنری در بخش تجسمی افزایش یافته است، دوره گذشته ما در پنج رشته این بخش را برگزار کردیم، اما در دوره سوم این رشته‎ها به 9 رشته عکاسی، خوشنوسی، تصویرگری، کاریکاتور، نقاشی، طراحی، گرافیک، پوستر، سفال، سرامیک و حجم افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: البته شاید در این دو بخش آخر به دلیل اینکه خلق آثار به زمان بیشتری نیاز دارد، کارها کم تعدادتر باشد اما مسلما رشته های تجسمی در همه عرصه قابلیت عرضه آثار و تاثیرگذاری دارد.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی درباره رشته‎هایی مانند کاریکاتور نیز توضیح داد: در سال‎های گذشته این دل‌نگرانی برای ما وجود داشت که آیا رشته‏ای مانند کاریکاتور به دلیل بیان متناقض و خاصی که دارد، می‏تواند جزیی از یادوراه هنری بصیرت باشد یا خیر؟ زمانی که موضوع توهم دشمن برای براندازی انقلاب اسلامی برای این بخش انتخاب شدیم که اتفاقا بیشترین آثار را در بخش کاریکاتور به دست ما رسید. از طرفی هم شما اگر وسعت کار را از انقلاب تا کنون درنظر بگیرید مثلا نگارگری بتواند به اندازه چندین رساله و سخنرانی آثاری درباره بصیرت ارائه دهد.

امیرنیا درباره استان‌های شرکت کننده در بخش تجسمی یادواره بصیرت نیز اظهار کرد: هنوز به طور دقیق مشخص نیست که دقیقا کدام استان‏ها قرار است مسئولیت برگزاری هر یک از این 9 رشته را برعهده بگیرند. به نظر شورای سیاست‎گذاری یادواره، بعضی از استان‎ها برای برگزاری رشته‎های هنر خاصی گزینه‏های بهتری هستند اما مدیران استانی به برگزاری رشته‌های دیگری تمایل دارد، به همین دلیل پس از بررسی و صحبت دوباره فهرست نهایی استان‏های برگزارکننده اعلام خواهد شد.

عضو شورای سیاست‎گذاری یادواره بصیرت درباره گسترش موضوعات یادواره نیز گفت: سال گذشته 13 موضوع برای بخش تجسمی داشتیم، شاید درباه تئاتر بتوان به یک موضوع اکتفا کرد، اما همه موضوعات برای همه رشته‎های تجسمی مناسب نیستند به همین دلیل متناسب با شکل بیانی هر رشته تجسمی موضوع خاصی را درنظر گرفتیم. در این دوره رشته‎ها گسترش می‎یابد و موضوعات نیز بیشتر از 13 تا خواهد بود؛ به عنوان مثال، ولایت‎پذیری، سبک زندگی اسلامی، ارزش‎های انقلابی، حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی و موضوعاتی از این دست به یادواره سوم بصیرت اضافه شده است.

انتهای پیام/ 65/32